Kan het nieuwe slot van de OV-fietsen tegen nattigheid?

  • 12 October 2023
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Het nieuwe systeem met de OV-fietsen, voorzien van modern digitaal slot, functioneert op zich goed. Maar ik heb éen twijfel: zijn deze sloten waterbestendig? Laatst huurde ik een fiets en zette hem ergens op slot. Toen begon het te regenen. Toen ik het slot twee uur later probeerde te openen, lukte dat niet, wat ik ook probeerde. Heel erg vervelend, zeker als je (zoals ik toen) nog een lange rit voor de boeg hebt. Iemand anders met dergelijke ervaringen?


3 reacties

Goedemiddag Panormus, welkom bij de NS Community.

Persoonlijk kan ik zeggen dat ik niet vaker heb gehoord dat dit problemen zou geven, maar ik zie op het internet wel wat vermeldingen van problemen met het slot als het regent.
Wat vaker voorkomt: Wanneer een elektronisch slot niet opengaat, controleer of het kettingslot er wel juist in zit. Wanneer dit niet het geval is, geeft het slot geen reactie en gaan er ook geen Led lampjes branden.

Ik had het kettingslot helemaal niet gebruikt of aangeraakt. En het Led-lampje ging wel branden, maar het bleef knipperen.

En als er op internet ook andere meldingen van problemen met het slot als het regent staan, lijkt me dat iets om goed te onderzoeken.

Wellicht is dat een goed idee. Ik zal je suggestie in ieder geval doorzetten. Bedankt voor het signaal.

Reageer