Klacht over OV-fiets huur transacties

  • 12 September 2022
  • 2 reacties
  • 212 Bekeken

Hoi, 

 

Ik wil even een klacht indienen, omdat ik nu al voor de derde keer NS klantenservice moet benaderen voor het corrigeren van een OV-fiets huur transactie. Dit gebeurd altijd bij OV-fietspunt Marconiplein in Rotterdam. 

Dit zijn de redenen voor het corrigeren:

 

  • In juni was mij niet gelukt om in de eerste poging dat ik mijn OV-chipkaart had gescand, en daarna het luikje opengaat om de OV-fietssleutel te pakken, om binnen de tijdbestek de OV-fietssleutel eruit te kunnen krijgen. Bij de tweede poging lukte dit wel. Alleen de week daarna kreeg ik een melding of dat ik nog een OV-fiets in bezit had, en als ik dit niet op tijd inlever ik nog een toeslag zou betalen. Omdat mijn eerste poging niet lukte om de OVfiets sleutel te pakken, dacht ik dat het systeem misschien dacht dat ik nog een OVfiets in bezit had. Terwijl ik toen geen OV-fiets in bezit had. Afijn ik ben toch die dag naar Marconiplein gegaan om mij af te melden. Maar toen kreeg ik de melding dat er geen OV-fiets is herkent...Dus uiteindelijk Klantenservice benaderd en die hebben het toen gelijk opgelost. 
  • 26-09 heb ik een OV fiets gehuurd om 08:45, en dezelfde dag ingeleverd (dus om 26-09 om 18:00). Alleen kreeg ik weer de week daarna de melding van NS dat ik nog een OV fiets in bezit hebt, en dat als ik het niet binnen 3 dagen het zou inleveren ik een toeslag zou krijgen. Ik heb contact opgenomen met NS, en daar was aangegeven dat de registratie was gemaakt dat ik de fiets niet op 26-09 hebt ingeleverd maar om 31-09. Dit klopt niet, want ik was 31-09 niet eens in Rotterdam, ik was op vakantie in Zuid-Limburg.. Deze medewerker heeft mij niet geholpen, maar nadat ik weer contact had met NS is toen deze transactie wel terug gedraaid
  • 06-09-2022 om 09:00 een OV fiets opgehaald, en dezelfde dag om 1700 weer ingeleverd...Alleen nu zie ik weer op de factuur dat ik de fiets om 08-09 hebt ingeleverd en hierdoor 12,45 moet betalen. Dit klopt niet!! Ik zit nu weer met klantenservice van NS om dit te gaan corrigeren.

Kortom het gaat echt niet goed met het gebruik van de OV-fiets, en ik vind het erg jammer dat ik nu voor de derde keer contact moet opnemen NS om dit te gaan corrigeren. Nu las ik op de community dat dit ook gebeurd bij andere OV-fiets gebruikers.
NS, misschien is het goed om even naar jullie data infrastructuur te gaan kijken, want daar gaat iets niet goed. 
En het zou fijn zijn als ik iets van een compensatie krijgt vanwege alle tijd dat ik erin moet steken om deze transacties te kunnen corrigeren. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij was u op 31-09 sowieso nergens want die dag bestaat helemaal niet Misschien nog even corrigeren?

Ik herken dit. En contact krijgen is ook niet te doen. 

Reageer