beantwoord

kosten defecte ov fiets

  • 29 June 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Ik heb een tijd terug een ov fiets gehuurd op Utrecht centraal. Daar leek de band al erg zacht maar na even oppompen bij het service daar zou de fiets het weer goed moeten doen. Onderweg bleek de band toch echt lek en konden we niet doorfietsen. Ik heb toen dus gebeld en gevraagd wat ik moest doen. Mij is toen erg duidelijk uitgelegd dat ik de fiets moest laten staan en dat hij daar dan werd opgehaald. Ik hoefde hem zeker niet zelf terug te brengen. Ik heb minimaal drie keer gevraagd of de kosten daarvan voor mij waren en meermaals is mij op het hart gedrukt dat dat echt niet zo is. De €50 ophaal kosten zouden wel op de factuur verschijnen, maar die zouden daarna gelijk weer terug gestort worden. Zelf hoefde ik hier niks voor te doen en alles zou zo geregeld zijn. De factuur had inderdaad €50 ophaal kosten en deze zijn nu ook afgeschreven van mijn rekening. Ik heb al 3x geprobeerd NS te bereiken maar heb alle 3 de keren meer dan een half uur in de wacht gestaan en er niet doorheen gekomen. Ik ga er wel nog van uit dat ik die €50 terug krijg. Hoe kan ik dat zeker weten? Moet ik gewoon afwachten of kan ik via een andere manier contact met NS vinden?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 June 2023, 17:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je met NS klantenservice hebt gebeld en er is toegezegd dat jij die ophaalkosten vergoed zou krijgen dan moet daar een aantekening van gemaakt zijn. Bel of neem via Twitter, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Wij kunnen hier bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

Hallo EmmavdWal en welkom bij de NS Community,

 

Ik ben bang dat er dan iets mis is gegaan. Als wij aangeven geen ophaalkosten te incasseren doen we dat niet doormiddel van 50 euro terug te storten. Dan incasseren wij alleen het bedrag voor de huur. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om dit na te laten kijken. Als het goed is moet mijn collega die de fiets heeft op laten halen hier een notitie van gemaakt.

Reageer