beantwoord

meer ov fietsen Horst-Sevenum

  • 14 November 2021
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Beste Ns.  Is het mogelijk om bij Horst-Sevenum meer dan die 4 huidige ov-fietsen te plaatsen? 

Met regelmaat (7 van de 10 keer van de laatste keren) was er nog maar hooguit 1 fiets over terwijl wij er 2 nodig hadden. 

 

Gezien het toch al zo een slecht  station is om zonder auto verder te reizen is het hier hard nodig om alternatieven te hebben.

 

Bussen zijn geen goede optie. Die reizen daar alleen op afspraak of 1x per uur. 

 

Met vriendelijke groet

Nils

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 14 November 2021, 11:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Ik weet niet of dit mogelijk zal zijn, maar ik zet een suggestie voor je door dat je graag meer OV-fietsen op deze locatie ziet. Ik kan je niet beloven dat er ook meer komen, maar er gaat zeker naar gekeken worden!

Beste Daniël,

 

Ik vraag mij af of er iets gebeurd is rondom het beschamend lage aantal OV-fietsen op station Horst-Sevenum. Het is mij het afgelopen half jaar maar een enkele keer voorgekomen dat er twee fietsen beschikbaar waren. Hierdoor waren mijn vriendin en ik regelmatig aangewezen op de bus. Deze sluit slecht aan op de vertrek-/aankomsttijden van de trein en komt niet in de buurt van onze bestemming. Dat werden dus een aantal vervelende wandelingen.

Onderstaand is de gemiddelde beschikbaarheid van het aantal OV fietsen op Horst-Sevenum te zien.
https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/hrt001/gemiddelden

 

Zou een carrousel (foto), zoals op station Venray geen uitkomst zijn?

 

Met vriendelijke groet,

 

Jurriaan

Reputatie 6
Badge +2

Hi JurriaanK en welkom bij de NS Community! 

Jammer om te lezen dat je vaak geen twee fietsen kunt huren. Op dit moment zijn er 6 inzetbare fietsen op dit station, waarvan vaak 5 in gebruik zijn. Ik zal je suggestie doorzetten! Bedankt voor het aankaarten.

Reputatie 2

Hallo, ik zag dat er tegenwoordig volgens deze site 23 fietsen totaal bij dit station staan: https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/hrt001

Toch valt het me op dat de fietsen elke keer alsnog op zijn.. Heeft iemand enig idee of er wel echt 23 fietsen staan? Ik heb het idee dat het er niet meer dan 6 in totaal zijn. Het schijnt wel zo te zijn dat de fietsen vernieuwd zijn door fietsen met het nieuwe slot.

Reputatie 6
Badge +2

Hey jordy94!

Het zijn helaas niet 23, maar op dit moment zijn het 9 fietsen die inzetbaar zijn. Op dit moment zijn ze wel allemaal verhuurd. Het zijn inderdaad allemaal fietsen met een nieuw slot.

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie! Hopelijk komen er nog meer fietsen, want 9/10 grijp je mis op dit station helaas.

Reageer