beantwoord

NS OV fiets, ook passend voor lange mensen?

  • 7 September 2023
  • 8 reacties
  • 210 Bekeken

Mijn vriend en ik willen volgende week een ov fiets huren als we een paar dagen naar Emmen zijn, maar welke framemaat hebben de ov fietsen?

Mijn vriend is nl 1.96 en ik ben bang dat het voor hem een maatje kinderfiets zal lijken en niet prettig zal fietsen. Iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door MoDe 8 September 2023, 00:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De zadels zijn verstelbaar in hoogte.

Reputatie 7
Badge +3

De zadels zijn weliswaar in hoogte verstelbaar maar heel erg comfortabel vind ik het fietsen niet. Ik ben zelf 1,91 lang. Voor een stadsrit te doen maar ik zou zeker geen langere fietstocht plannen.

Reputatie 7
Badge +3

Precies dat. Ik ben 1.93m en voor een stukje in de stad prima, maar de Elfstedentocht wordt iets te veel 😉

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben een kleintje in vergelijking met @mrfreeze en @iMark met mijn 1.90, maar voor degenen die geïnspireerd zijn door het geweldige karretje, heb ik wat foto’s. Fiets in de stalling met Stallen op rekening, karretje in een seconde loskoppelen, batterijen er in. Dan met de trein, geen gesjouw. Nog een heerlijke boodschappenkar ook. Je kunt de batterijen in de trein dus niet echt opladen.

De of een volgende dag op dezelfde wijze terug met opgeladen batterijen  Geen ellende met fietsvervoer en ideaal in combinatie met Dalvrij. De kosten van stallen zijn laag, want een fietskaartje hoeft niet en afgezien daarvan heb je niet de ellende van fietsen die niet meekunnen of er voor de spits uit moet zijn  

Ik ben bepaald niet matineus, maar voor half zeven inchecken heeft veel voordelen  😇

 

Bommel heeft zo al flink wat van Nederland gezien en Tom Poes hoeft niet eens een list te verzinnen.

 

 

Ik heb de Andersen Royal Shopper Hydro 2.0 met een heerlijk functionerend koelvak  Speel de video af, linksboven.

https://www.andersen-shopper.de/produkte/bike-easy/

Reputatie 7
Badge +4

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Reputatie 7
Badge +1

Mijn vriend en ik willen volgende week een ov fiets huren als we een paar dagen naar Emmen zijn, maar welke framemaat hebben de ov fietsen?

Mijn vriend is nl 1.96 en ik ben bang dat het voor hem een maatje kinderfiets zal lijken en niet prettig zal fietsen. Iemand hier ervaring mee?

Persoonlijk vind ik de OV-fietsen geschikt voor maximaal 10 kilometer en niet veel verder. Ik denk dat uw vriend al snel rugklachten gaat krijgen. Mijn advies is om uw eigen fietsen mee te nemen naar Emmen.

Reputatie 7
Badge +4

Bij 1 meter 96 hoort een framemaat van 65 cm en de OV-fiets is er in één maat, voor de Nederlander met een gemiddelde lengte.

Reageer