beantwoord

onterechte melding

  • 17 May 2022
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zondag 15 mei j.l. in Middelburg een OV fiets willen huren. Hoewel er 5 fietsen stonden, kregen we de melding dat er geen fietsen beschikbaar waren. Een belletje leverde de melding dat er geen fietsen waren omdat er 5 fietsen in reparatie zouden zijn. Met de fietsen die er stonden was echter niks mis. Een meneer die net vóór ons een fiets pakte, kon er nog wel een meenemen. 3 mensen die er tegelijkertijd waren, kregen ook de melding “0 fietsen beschikbaar”. Blijkbaar is het registratiesysteem niet op orde!

icon

Beste antwoord door Sanne NS 17 May 2022, 14:58

Bekijk origineel

3 reacties

Vanochtend rond 9:15 uur had ik precies dezelfde ervaring op station Bijlmer Arena. Er stonden 7 a 8 fietsen die rijklaar leken, maar de uitgifteautomaat gaf aan dat er geen fietsen beschikbaar waren. Treurig dat OV fiets klanten van een koude kermis thuiskomen. Is er inderdaad een probleem met het registratiesysteem??

Goedemiddag CenH en welkom op de NS Community! 

Wat balen dat jullie wel fietsen zagen staan, maar dat jullie deze niet konden huren. Het kan inderdaad geweest zijn dat deze wel een defect hebben gehad, maar dit was natuurlijk niet zichtbaar voor jullie! Ik heb in elk geval een melding voor jullie gemaakt! :)

Reputatie 7
Badge +2

Het probleem is dat OV-fietsen soms defect gemeld worden om een onbenullige kleine reden, die ook nog persoonlijk kan zijn (bv. dat de fiets zwaar trapt ofzo). Of om een goede reden, zoals defecte verlichting, waarbij iemand die de fiets alleen overdag nodig heeft die fiets juist nog probleemloos zou kunnen gebruiken.

Mogelijk dat de nieuwe OV-fiets ritinformatie functie in de app daar nog verandering in kan brengen in de toekomst. Toen ik zaterdag een fiets inleverde zag ik dat de app, als je de functie geactiveerd hebt, vraagt of de fiets defect is. Waarbij je dan kunt kiezen tussen "Ja, maar er is nog op te fietsen" of "De fiets is onveilig" of zoiets.

Dat brengt eindelijk de mogelijkheid om aan te geven wat er stuk is en hoe urgent het is, wat ik jaren terug al eens al suggestie via het NS Panel gegeven had.

Reageer