OV-chipkaart kwijt en fietsenstalling

  • 1 August 2023
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

Beste NS,

 

Vorige week heb ik mijn fiets gestald bij de NS. Die dag ben ik mijn ov-kaart kapot gegaan waardoor ik niet kon uitchecken. De bewaker heeft mijn fiets meegegeven en adviseerde contact op te nemen met de klantenservice. Nu ben ik in de tussen tijd deze defecte ov kwijt geraakt waardoor ik het kaart nummer niet meer heb. Uitchecken is daardoor niet meer mogelijk omdat de klantenservice het ov-chipkaart nummer nodig heeft. Desondanks het een persoonlijke ov-kaart betrof kan deze niet worden terug gevonden in het systeem. Wil graag weten wat ik moet doen. Mijn fiets heeft minder dan 24 uur daar gestaan. Heb een nieuwe ov-kaart aangevraagd omdat dit €7,50 kost ten opzichte van een vervanging van €11,50. Immers het studentenabonnement wat op de OV-kaart stond wordt niet meer gebruikt. €4 meer te betalen zonder reden zie ik niet zo zitten. We zijn nu een week verder en kom er niet uit met de klantenservice. De NS klantenservice zegt dat ik contact moet opnemen met de klantenservice van ov-chipkaart. Deze zeggen vervolgens nee u moet bij de klantenservice van de NS zijn. We zijn nu een week verder en wordt telefonisch van het kastje naar de muur gestuurd. Zie uw antwoord graag tegemoet. 


1 reactie

Hoi Nadila1 en welkom bij onze Community!

Ik ben toch bang dat de Klantenservice echt je beste gok is in plaats van deze Community, omdat ik hier niet bij je gegevens kan.

Wat betreft je OV-chipkaartnummer: deze kunnen wij je alleen verstrekken als je op die kaart een NS-product hebt of hebt gehad (ook al is dat Stallen op Rekening). Mocht onze Klantenservice je hier dus niet bij kunnen helpen, dan heb je waarschijnlijk gestald in een stalling waar je je stallingskosten direct per pin voldoet. Het voordelige daarvan is, is dat je stallingsduur wordt berekend aan de hand van je OV-chipkaartnummer en je vervangende kaart een ander nummer heeft. Uitchecken kan (en hoeft) dus in die situatie niet.

Mocht ik er nou helemaal naast zitten, dan is mijn advies om echt nogmaals even contact te zoeken met onze klantenservice, maar aan de hand van je verhaal vermoed ik dat je niet stalt op rekening en in dat geval kun (en hoef) je dus verder niets te doen behalve je kaart vervangen.

Reageer