beantwoord

OV fiets 17482 met kapot slot (gemeld bij klantenservice) staat nog altijd voor mijn deur

  • 23 August 2023
  • 8 reacties
  • 144 Bekeken

Hallo,

Anderhalve week geleden heeft mijn dochter gemeld dat ze het slot van de door haar gehuurde ov-fiets niet meer meer kon openen. Het slot reageert nergens meer op. Dit is gemeld via de klantenservice waar een alleraardigste meneer de melding heeft aangenomen en de fiets met nummer 17482 heeft aangemeld om te worden opgehaald. De fiets staat voor mijn huis (6049hr 5).

We zijn inmiddels twee telefoontjes verder, en de fiets staat volgens de klantenservice nog altijd in het systeem om te worden opgehaald, maar voor de rest blijft het doodstil van de kant van de NS.

Ik wil voorkomen dat de fiets straks door mensen met verkeerde bedoelingen wordt meegenomen en mijn dochter daar de dupe van zou worden. Daarom meld ik het ook nog maar een keer via dit forum, dan staat het in ieder gaval nog eens zwart op wit.

Wanneer kan ik iemand verwachten om de fiets op te halen?

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 August 2023, 14:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Welkom op deze Community, helaas ga je hier het antwoord ook niet krijgen. Het zal dus afhangen van wanneer NS zin heeft om de fiets te komen ophalen. Dat klinkt wat cynisch maar dat wordt je ook vanzelf als je hier wat langer rondhangt. Per maand worden er ongeveer 1000! fietsen met zo'n hopeloos slot achtergelaten. https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10519985/slim-slot-op-ov-fiets-laat-duizend-reizigers-per-maand-gestrand-achter

Er zijn hier al meerdere keren vragen gesteld wat NS nu concreet gaat doen om dit te verbeteren. Daar komt geen antwoord op. Integendeel alle nieuwe OV-fietsen zijn standaard met dit slot uitgevoerd dus het probleem wordt alleen maar groter.  

Goedemiddag Edwin1710 en welkom bij de NS Community.

Ik heb even snel voor je gecontroleerd wat de status is van de betreffende fiets, maar de ophaalopdracht staat inderdaad nog steeds actief. Er is dus een aanzienlijke vertraging in de uitvoering van die opdracht. Helaas kunnen wij als Klantenservice niet meer betekenen dan die opdracht aanmaken, dus ik kan niets anders aangeven dan geduld te hebben.

Reputatie 7
Badge +1

Goedemiddag Edwin1710 en welkom bij de NS Community.

Ik heb even snel voor je gecontroleerd wat de status is van de betreffende fiets, maar de ophaalopdracht staat inderdaad nog steeds actief. Er is dus een aanzienlijke vertraging in de uitvoering van die opdracht. Helaas kunnen wij als Klantenservice niet meer betekenen dan die opdracht aanmaken, dus ik kan niets anders aangeven dan geduld te hebben.

En weer gaan we niet in op de vraag, wat gaat NS concreet doen met dit probleem.

Reputatie 2

Denk niet dat een moderator op zulke vragen van jou in gaat @Henkpeetersen, dat weten zij ook niet, zie je die vragen vaker stellen op die manier, misschien dat je beter aansluiting kunt zoeken bij Rover oid, die hebben wel connecties bij meerderen.

Reputatie 7
Badge +1

Denk niet dat een moderator op zulke vragen van jou in gaat @Henkpeetersen, dat weten zij ook niet, zie je die vragen vaker stellen op die manier, misschien dat je beter aansluiting kunt zoeken bij Rover oid, die hebben wel connecties bij meerderen.

@Snadder Ik vind dat je wel heel veel noten op je zang hebt voor iemand met net 15 reacties. Ik weet dat diverse medewerkers van NS/Prorail ook op dit forum zitten en het zou mij niet verbazen als jij daar één van bent. 

 

Ik vind dat als NS door de nieuwe sloten 1000 fietsen per maand kwijtraakt dat het daar wat mee moet doen. Je kan gewoon niet blijven verlangen dat mensen de komende 10 jaar hier maar een gevonden fiets moeten melden. Mensen moeten hier een account aanmaken het nummer van de fiets noteren en ook nog het liefst een foto aanleveren. NS hangt daarentegen buitengewoon lui achterover en gaat pas aan de slag als er weer een fiets wordt gemeld. NS moet gewoon een oplossing verzinnen om het aantal van 1000 verdwenen fietsen per maand substantieel te verminderen.

Reputatie 3

Ja, maar hoe gaat een klantenservicemedewerker dan antwoord geven op de vraag “hoe de NS dit structureel gaat aanpakken” (in ieder geval als dat dus nog niet bekend is)…

Edit: Niet ten nadele van de medewerkers hier natuurlijk - ik bedoelde dat zij (zover ik weet ook uit eigen klantenservice-ervaring) daar waarschijnlijk net zo min over te zeggen hebben.

Reputatie 7
Badge +1

Ja, maar hoe gaat een klantenservicemedewerker dan antwoord geven op de vraag “hoe de NS dit structureel gaat aanpakken” (in ieder geval als dat dus nog niet bekend is)…

Edit: Niet ten nadele van de medewerkers hier natuurlijk - ik bedoelde dat zij (zover ik weet ook uit eigen klantenservice-ervaring) daar waarschijnlijk net zo min over te zeggen hebben.

Zoals het nu hier is en ook op twitter is dat NS zegt: Ja we pakken het op en vervolgens wordt er niets mee gedaan. Schiet lekker op zo. Eigenlijk zou niemand meer een gevonden OV-fiets moeten melden. NS gaat wel heel gemakzuchtig met zijn klanten om.

Reputatie 2

O gossie veel noten op je zang met je 15 reacties, lees hier al veel langer mee, maar misschien moet je gewoon even bij NS solliciteren als je echt wat wilt veranderen. En ja er moet echt wat gaan gebeuren, maar denk niet dat dit het juiste kanaal is om uitleg van hogerhand te gaan eisen. En nee ik werk er niet.

Reageer