Skip to main content

Ik heb zaterdag nacht rond 3 uur een ice fiets gebruikt van Dordrecht centraal naar Dordrecht zuid ik dacht dat ik deze goed heb afgesloten want hij ging gewoon op slot maar heb zojuist een mail ontvangen dat ik deze fiets al 3 dagen in bezit heb en nu opeens 5 euro per dag moet gaan betalen terwijl ik deze fiets 15 min gebruikt heb hoe kan ik dit fixen

Je bedoelt een OV-fiets? Het lijkt er op dat je hem niet bij een OV-fietsstalling hebt ingeleverd. De huur blijft dan doorlopen. Je kunt telefonisch contact opnemen met NS klantenservice. Je weet dat er extra kosten bijkomen als je de fiets op een andere plek inlevert?

Ik heb zaterdag nacht rond 3 uur een ice fiets gebruikt van Dordrecht centraal naar Dordrecht zuid ik dacht dat ik deze goed heb afgesloten want hij ging gewoon op slot maar heb zojuist een mail ontvangen dat ik deze fiets al 3 dagen in bezit heb en nu opeens 5 euro per dag moet gaan betalen terwijl ik deze fiets 15 min gebruikt heb hoe kan ik dit fixen

Ik neem aan dat je een OV-fiets bedoelt en niet een ice-fiets. Overigens ben je bij het inleveren van een fiets op een andere locatie dan de locatie waar je de fiets gehuurd hebt, sowieso al € 10,00 extra huurkosten verschuldigd. Het meest handige is dat je zelf even gaat kijken of je de fiets kan terugvinden. 

Dordrecht Zuid heeft geen OV-fietsen, dus daar kan je de fiets niet inleveren. Op slot gaat hij wel natuurlijk, net als op elke andere locatie, maar de huur sluit niet af.

De klantenservice kan dat ook niet afsluiten, gezien de fiets nog niet ingeleverd is. Je kunt het best terug gaan naar Dordrecht Zuid, met de fiets terug naar station Dordrecht fietsen en 'm daar inleveren. Voor de extra dagen huur ga je vrees ik niks terug krijgen.

Reageer