OV Fiets aanmelden | NS Community
beantwoord

OV Fiets aanmelden

  • 12 March 2023
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Ik wil een ov fiets huren maar als ik op de gratis aanmelden knop klik en dan de verder naar bestellen knop en dan moet ik een inloggen maar ik ben al ingelogd. En als ik op de inloggen knop klik dan doet het niks. Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Momo 12 March 2023, 15:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je flex hebt, heb je al een ov-fietsabonnement op jouw kaart staan. Heb je geen flex, maar wel een persoonlijke ov-kaart dan kun je het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

De laatste tijd zie ik wel vaker meldingen over het niet kunnen aanmelden voor OV-fiets (knop doet niets).

Je zou het via een andere browser kunnen proberen, of eventueel ad/scriptblockers uitschakelen of via een Incognito venster proberen.

Reputatie 7
Badge +3

De laatste tijd zie ik wel meerdere meldingen over het niet kunnen bestellen van OV-fiets (knop doet niets).

Er zijn de laatste tijd inderdaad vaker van dit soort meldingen. Bij ten minste 2 van deze meldingen was de oplossing om je profiel compleet te maken, dus de lege velden in te vullen, bv postcode, geboortedatum of wat er dan ook maar leeg is.

Zie bv deze en deze

Misschien is dit bij jou ook het geval. Als dat zo is, laat je het dan even weten? Dit kan anderen na jou met hetzelfde probleem mogelijk helpen.

 

Badge +3

Bingo! En je profiel compleet maken kan op https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens

Telefoonnummer mag 0100000000 of iets anders van 10 cijfers zijn, mobiel nummer mag leeg blijven.

Reputatie 7
Badge +3

‘Deze en deze’ wijst naar hetzelfde, maar dat was ‘m inderdaad!

Aangepast. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je flex hebt, heb je al een ov-fietsabonnement op jouw kaart staan. 

Wanneer er al Flex op de kaart staat en je wilt OV-fiets bestellen krijg je bij stap 3 (betalen) wanneer je je bank selecteert de melding dat er al Flex op je kaart staat en dat dit niet te combineren is met je bestelling. 

De loop van moeten inloggen terwijl je al ingelogd bent en je niet verder komt heeft dus niets te maken met NS Flex, zoals overigens al eerder gemeld.

 

 

Reageer