ov-fiets aanvragen werkt niet | NS Community
beantwoord

ov-fiets aanvragen werkt niet

  • 3 February 2023
  • 6 reacties
  • 1720 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Wanneer ik de ov-fiets probeer te koppelen en ik inlog kom ik na het inloggen weer bij de inlog pagina. Hierdoor kom ik in een oneindige loop waarbij het niet lukt om de ov-fiets te koppelen aan mijn kaart

icon

Beste antwoord door Tomas NS 3 February 2023, 21:08

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi MNG en welkom bij onze Community.

Het is vanuit hier lastig te zeggen waar dit door wordt veroorzaakt. Het kan zijn dat je al NS Flex hebt, en in dat geval is een los OV-fiets abonnement niet nodig.

Ook kan het zo zijn dat je profiel niet helemaal compleet is, en dat deze in Mijn NS of door de klantenservice even aangevuld dient te worden. Daarnaast helpt het ook nog wel eens als je een compleet andere browser of een heel ander apparaat gebruikt.

Mocht je er echt niet uitkomen dan adviseer ik je contact te leggen met de klantenservice.

Ik had dit zelfde probleem, was een hele flauwe oorzaak maar komt neer op profiel niet compleet

Ik had hiervoor alle forms compleet ingevuld voor het aanmaken van mijn account, en als ik naar mijn dashboard ging dan stond er ook niet dat er iets op mijn profiel misde

 

Maar als je verder klikt naar ‘gegevens en voorkeuren’ dan na alle lege velden in te vullen (adres en telefoonnummer voor mij) Verdween het probleem.

 

Dit is duidelijk een probleem aan de kant van de server, ik kreeg ook steeds een 500 - Internal server error. Het is ook heel raar omdat ze je juist naar een forms proberen te sturen waar je je persoons gegevens kan invullen, maar dat gaat fout als je niet alle persoons gegevens hebt ingevuld????

 

Hoop dat mijn oplossing jou ook helpt. 

Badge +3

Dank voor die info @Joost Laan

Er is/was een tijdje terug e.e.a. gewijzigd aan de procedure om een Mijn NS account aan te maken, o.a. je geboortedatum (en adres en telefoonnummer?) zou dan niet meer nodig zijn.

Helaas werkt dat niet goed bij andere systemen (fiets), dus je profiel handmatig aanvullen is dan inderdaad een goede oplossing!

Als telefoonnummer mag je ook bijv. 0100000000 invullen, ze gaan je toch niet bellen. Mobiel nummer mag leeg blijven.

In feite is voor een ‘gratis’ abonnement zoals OV-fiets een naam, e-mailadres en IBAN voldoende.

Reputatie 7
Badge +2

Het adres willen ze nog wel eens om vragen ter verificatie als je een rit via de klantenservice wilt laten afsluiten. Dus dat je dat ingevuld moet hebben is nog wat voor te zeggen.

Dank @Joost Laan, dit is nog steeds aanwezig in het systeem en door jouw tip opgelost!! 👍

 

@NS tijd om er wat aan te doen!

Het verschilt per account wat de oorzaak is. Helaas is dit niet iets wat we door dit feit makkelijk kunnen oplossen, maar per individu moeten bekijken. Vandaar het advies om contact met onze klantenservice op te nemen indien dit probleem speelt.

Reageer