beantwoord

ov fiets abonnemt

  • 13 May 2022
  • 2 reacties
  • 471 Bekeken

Goedendag,

Begin maart heb ik gratis een ov fiets abonnement op mijn ov chipkaart gezet. Ik heb toen gelijk gebruik gemaakt van mijn ov fiets en deze binnen 24 uur teruggebracht. Er is toen 0,01 voor registratie via mijn bank afgeschreven. Klopt het dat het geld van de fiets van je ov chipkaart saldo wordt afgeschreven? En als ik nu het fiets abonnement op mijn ov chipkaart laat staan is dat gewoon gratis toch? En worden er pas kosten gerekend als ik gebruik maak van een ov fiets en jaarlijks 0,01 cent bij verificatie van mijn gegevens? 
Ik ontvang graag van u hoe het zit en indien dit klopt bevestiging. Ik wil namelijk niet voor onverwachte kosten  komen te staan. 
Alvast bedankt!


Met vriendelijke groet,

 

Evi van der Schinkel
 

icon

Beste antwoord door Momo 13 May 2022, 17:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4

Goedendag,

Begin maart heb ik gratis een ov fiets abonnement op mijn ov chipkaart gezet. Ik heb toen gelijk gebruik gemaakt van mijn ov fiets en deze binnen 24 uur teruggebracht. Er is toen 0,01 voor registratie via mijn bank afgeschreven. Klopt het dat het geld van de fiets van je ov chipkaart saldo wordt afgeschreven? En als ik nu het fiets abonnement op mijn ov chipkaart laat staan is dat gewoon gratis toch? En worden er pas kosten gerekend als ik gebruik maak van een ov fiets en jaarlijks 0,01 cent bij verificatie van mijn gegevens? 
Ik ontvang graag van u hoe het zit en indien dit klopt bevestiging. Ik wil namelijk niet voor onverwachte kosten  komen te staan. 
Alvast bedankt!


Met vriendelijke groet,

 

Evi van der Schinkel
 

nee het gaat via je bank automatisch incasso word bedrag afgeschreven  worden je moet ov-chipkaart wel gebruiken om ov fiets te gebruiken er word geen saldo van. ov-chipkaart afgeschreven 

Reputatie 7
Badge +3

De kosten van het huren van een OV-fiets worden niet van het saldo van de OV-chipkaart afgeschreven, maar je krijgt hiervoor een factuur die via automatische incasso wordt afgeschreven van je betaalrekening. De factuur ervoor kun je terug vinden in je MijnNS account onder Betaaloverzicht. Die €0,01 die je hebt betaald was voor de verificatie van die bankrekening. Sinds vorig jaar betaal je niet meer daarna nog eens per jaar die €0,01.

Reageer