beantwoord

Ov fiets achter gelaten

  • 30 October 2022
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Afgelopen donderdag 17 november 2022 heb ik een ov fiets gehuurd op station Assen. Deze heb ik later die dag in de fietsenstalling bij DNK in Assen geplaatst. Ik kreeg deze aan het eind van de avond niet meer van het slot. Het was zo'n slot dat je open krijgt met je ov-kaart, niet met een sleutel. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd, maar afgezien van een boel rode knipperende lichtjes kreeg ik de fiets niet van het slot. Omdat ik een trein moest halen heb ik de fiets toen laten staan, en ben ik deze fiets daarna vergeten. Ik ben ook vergeten dit bij de fietsenstalling te melden.

 

Wat moet ik nu doen?

Het liefst ga ik niet terug naar Assen om dit op te lossen, is dat mogelijk? 

icon

Beste antwoord door MoDe 30 October 2022, 19:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

17 november 2022?

Het beste kun je telefonisch of via, Twitter, Facebook , chat contact opnemen met NS klantenservice. Hou rekening met extra kosten om.de fiets op te halen en naar de ovfietstalling terug te brengen.

Reputatie 7
Badge +2

17 november 2022?

Op zich kan je wel voorspellen dat dat elektronische slot je ooit problemen gaat opleveren natuurlijk. Het is een niet echt vergevingsgezind systeem als er eens wat mis gaat.

Behalve de door @MoDe benoemde kosten voor het ophalen zullen er ook kosten bij komen voor extra dagen huur. Aangezien je nu al over de drie dagen heen zit is het aan te bevelen zo snel mogelijk contact met de klantenservice op te nemen om de huur af te sluiten. Vanaf de vierde dag krijg je namelijk per 24 uur een extra toeslag van 5 euro bovenop de huurprijs. 

Reageer