beantwoord

OV fiets boet vanwege vertraging

  • 16 September 2022
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik wilde mijn OV fiets terugbrengen als ik terug kwam op mijn thuisstation. En ik zou daar ruim op tijd op mijn thuisstation aankomen voordat de fiets ingeleverd moest worden. Nu is de eerste trein gecanceld en zit ik nu in de trein met een dikke vertraging. Dat resulteert dat ik nu een boete krijg omdat ik de fiets nu langer dan 72 uur in bezit heb. Valt hier iets aan te doen, want ik kan hier namelijk echt niets aan doen...

 

Mvg,

Ghislain

icon

Beste antwoord door Tomas NS 16 September 2022, 18:44

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Ghislain_1991, en welkom bij onze Community.

Jammer om te lezen dat je trein is uitgevallen! Je kunt, mits je nu meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen, daar een claim voor indienen.

Voor het te laat inleveren van de OV-fiets ben ik bang dat we daar weinig aan kunnen veranderen. Ondanks de vertraging van de trein is de fiets wel gewoon nog aan je verhuurd (en daarmee onbeschikbaar voor andere reizigers). Het is je eigen verantwoordelijkheid dat de fiets op tijd wordt ingeleverd. Hetzelfde geldt voor situaties waarin je een OV-fiets buiten openingstijden van de fietsenstalling zou terugbrengen.

Reputatie 7
Badge +3

Waarin een groot bedrijf klein kan zijn. Wel zelf een beroep doen op overmacht in voorkomende gevallen maar niet met een reiziger meedenken die nota bene door schuld van NS (geen overmacht) in de problemen komt. 

Reageer