beantwoord

OV fiets gebruik.

  • 25 October 2023
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Beste mevrouw/meneer,

Afgelopen zaterdag op zondag nacht heb ik een OV fiets gebruikt vanaf en weer terug gezet op Amsterdam Centraal. Ik heb de fiets terug gebracht bij de officiële parking en niet ergens op straat. Nu krijg ik een E-mail dat ik de fiets al 3 dagen in gebruik heb en er kosten gemaakt gaan worden? Echter heb ik de fiets sinds zondag ochtend al niet meer in gebruik en netjes ingeleverd. Hoe kunnen we dit oplossen dat er geen kosten in rekening gebracht gaan worden? 
 

Met vriendelijke groet,

 

Isa van den Berg 

icon

Beste antwoord door Daniel 25 October 2023, 07:51

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Heb je de fiets ook op slot gezet bij het inleveren? Anders sluit de huur niet af.

In elk geval kan je het best de klantenservice bellen of via X / Facebook benaderen en de situatie uitleggen en melden hoe laat je de fiets ingeleverd hebt. De rit kan dan handmatig afgesloten worden. Wel wordt daarna gecontroleerd of de fiets werkelijk in de stalling staat of opnieuw verhuurd is na jouw gebruik.

En voor een volgende keer: activeer in de NS app de OV-fiets ritinformatie door het laatst gehuurde fietsnummer ter identificatie in te voeren. Dan krijg je een pushmelding als je een fiets huurt, maar ook direct nadat het inleveren tot een beëindigde huur geleid heeft.

Reageer