Skip to main content

Op vrijdag 06-08 heb ik een OV fiets ( met OV-kaart kaste, dus GEEN SLEUTEL) gehuurd van station Muiderpoort (amsterdam). Ik heb deze zaterdag gebruikt en s’avonds netjes teruggezet, met slot, bij de stalling aan de straat. De fiets is op zondag 08-08 gestolen en heb direct NS gebeld, en hierovolgend aangifte gedaan. Nu meent de NS dat ik 350 euro voor deze fiets moet betalen, wat in mij optiek ronduit bizar is. Ik heb bij het huren van de fiets GEEN SLEUTEL gekregen vanwege de vernieuwde fietsen, waardoor ik nu geen bewijs heb dat ik de fiets niet toch heb. Heeft iemand hier ervaring mee of advies hoe ik het best met deze situatie kan omgaan? Ik voel me hier enorm de dupe van een systeem wat blijkbaar niet goed werkt en ik buitenspel word gezet.

Zie dit topic van deze week. Je moet dus aangifte doen als je dat nog niet gedaan hebt en dan wordt de boete verlaagd. Maar je hebt de fiets dus buiten de fietsenstalling neergezet? Je hebt hem wel op slot gezet bij station Muiderpoort??

 

https://community.ns.nl/ov%2Dfiets%2D48/gestolen%2Dov%2Dfiets%2Dproces%2D81971?tid=81971


Aangifte heb ik direct gedaan! De fiets heb ik overnacht buiten neer gezet, gewoon bij fietsenrekken die aan de weg stonden, met het slot dat bij de fiets komt.


Reageer