beantwoord

OV fiets in combinatie met p+r korting

  • 28 October 2022
  • 3 reacties
  • 1093 Bekeken

Hoi,

is het mogelijk om bij p+r te parkeren met de auto en dan gebruik te maken van een ov fiets om achteraf gebruik te kunnen maken van de p+r korting? Ik kan dit nergens terug vinden en het is natuurlijk wel zo groen toch?

icon

Beste antwoord door Robert B 28 October 2022, 00:27

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

OV-fiets transacties staan niet op een ov-chipkaart, dus het simpele antwoord is helaas nee.

Wel een goed idee, maar ik denk niet dat Q-Park of de NS dat ook zo zien (kom hier maar goedkoop parkeren en huur een fiets voor een dag zonder een meter met de trein te reizen) 🤣

Voor korting op een (niet alle) P+R dient er op de dag van het verlaten van de parking aantoonbaar een treinreis gemaakt te zijn.

Dat mag eventueel een e-ticket zijn (waarmee je niet eens hoeft te reizen) en in de regio Rotterdam telt een RET rit/ticket ook.

Met een e-ticket https://www.ns.nl/kaartje-kopen/sdt/hbzm (vul juiste datum in) van € 0,73 kan je volgens mij wel de P+R korting krijgen (leve het systeem, ik ga het eens testen).

Huren van een OV-fiets kost € 4,15 per persoon… 

Hi Robert,

 

Heeft je plan van een los e-ticket kopen gewerkt?

Badge +3

Hi Robert,

Heeft je plan van een los e-ticket kopen gewerkt?

Dank voor de reminder. Heb het nog niet getest want geen reden gehad om op een P+R te parkeren.

Reageer