beantwoord

ov fiets ingeleverd?

  • 2 October 2022
  • 5 reacties
  • 454 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste, gister heb ik een ov fiets uitgeleend aan een vriend. Is hij al teruggebracht? Zie nog geen melding in mijn ov. Groetjes Nick 

icon

Beste antwoord door Thom 2 October 2022, 09:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Vreemd dat je een OV-fiets, waarover jij de verantwoording hebt, aan een vriend uitleent. Hoe moet hij deze terugbrengen? Met jouw pas?

En heb je het al aan hem gevraagd? Ik hoop dat hij dan wel uitgescand is voor vrijgave. Anders denkt NS dat je hem nog steeds in bezit hebt, met straks extra kosten tot een boete als gevolg.

 

Reputatie 7
Badge +4

Als de fiets helemaal niet wordt teruggebracht, bent u 350 euro kwijt. Het is niet handig uw pasje mee te geven aan een ander.. U kunt overigens op een pas twee fietsen huren als u samen gaat. Dat mag wel, maar uw pasje aan een vriend geven mag niet. Het is gewoon in strijd met de Nederlandse wet.

U bent verantwoordelijk en vooral aansprakelijk voor wat er met uw pas gebeurt, en dat kan flink geld kosten. U kunt dan niet betalen mer een verhaal hoe het gegaan is. Ook al komt de fiets wel terug dan is de huur en de eventuele opslag van vijf euro per dag ook voor uw rekening.

Overigens wordt de ov-fiets niet meteen vermeld en zit er wel eens wat tijd tussen. Als het echt mis gaat, kunt u altijd nog contact opnemen met 030 7515155, doorverbinden met OV-fiets. Het zou me niet verbazen als zij het wel meteen kunnen zien. Probeer het voor de peace of mind. Verder gaat er in zijn algemeenheid wel eens wat mis bij OV-fiets, maar ook bij mensen die zich niet goed aan de procedures houden.

Zonde van het geld en nergens voor nodig. Het lijkt een vriendschappelijk gebaar, maar het heeft ook juridische kanten.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat toch nergens dat hij z'n pas heeft uitgeleend? 🤔 Voor het retourneren van een OV-fiets heb je niet altijd een pasje nodig.

Reputatie 7
Badge +4

Nee, maar voor het verkrijgen wel. 😇

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat heeft hij zo te lezen zelf gedaan. Hij heeft de fiets uitgeleend. Je kunt geen fiets uitlenen die je (nog) niet hebt.

Reageer