beantwoord

Ov fiets ingeleverd door iemand andwrs

  • 9 October 2022
  • 4 reacties
  • 588 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Gisteren een ov fiets gehuurd, iemand anders heeft hem met zijn ov kaart ingeleverd. Levert dit problemen op? Of gaat het erom dat de ov fiets weer ingeleverd is?

icon

Beste antwoord door MoDe 9 October 2022, 08:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja dat levert problemen op als de fiets met een andere kaart wordt ingeleverd dan gehuurd. Als je de fiets in een bemensde stalling gehuurd hebt, dan heb je bij het inleveren geen OV chipkaart nodig. In alle andere geval en is de rit mogelijk niet goed afgesloten. Neem telefonisch via Twitter, Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het ligt volgens mij aan de stalling. Zo te lezen gaat het om een zelfservice stalling waar je een ov-chipkaart nodig hebt om naar binnen en buiten te komen.

Als dat een stalling is met ‘sleutelkastjes’ voor OV-fietsen dan zal het geen probleem zijn, want de sleutel wordt dan herkend en de fiets is dan ingeleverd.

Reputatie 7
Badge +2

In een zelfservice stalling heb je je OV-chipkaart ook weer nodig om de sleutelkluis te openen, vraag me ten zeerste af of het inleveren dan wel op de juiste OV-chipkaart geregistreerd wordt.

Badge +3

In een zelfservice stalling heb je je OV-chipkaart ook weer nodig om de sleutelkluis te openen, vraag me ten zeerste af of het inleveren dan wel op de juiste OV-chipkaart geregistreerd wordt.

Ben daar ook wel benieuwd naar, maar de (zwarte pin) van de sleutel steek je in een gaatje en daarmee is de fiets zelf in ieder geval ‘ingeleverd’.

Bij bemenste stallingen scannen ze de chip in de (blauwe) sleutelhanger en is het ook goed. Een ov-chipkaart is dan overbodig.

Lijkt mij dus alsof het scannen van een persoonlijke ov-chipkaart (met recht op OV-fietshuur) weinig anders doet dan het openen van een poortje of het sleutelkastje.

Behalve bij huren van een fiets natuurlijk, waarbij je een sleutel (en bijbehorende fiets zoeken) toegewezen krijgt.

@Mel- mag het zeggen… zie https://www.ns.nl/mijnns#/reishistorie wat staat daar over die fiets?

Reageer