OV-Fiets ingeleverd, maar ik krijg een melding dat ik de fiets nu al 3+ dagen in gebruik heb | NS Community
beantwoord

OV-Fiets ingeleverd, maar ik krijg een melding dat ik de fiets nu al 3+ dagen in gebruik heb

  • 24 August 2022
  • 7 reacties
  • 554 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zaterdagnacht (20 augustus 2022) heb ik na een filmavondje op Tilburg Centraal Station een fiets gehuurd.

De zondagmiddag erna (21 augustus 2022) heb ik bij de fietsencarroussel op Tilburg Universiteit Station de fiets succesvol ingeleverd.

Nu krijg ik een email dat ik de fiets al 3 dagen heb en dat het me dus flink geld kan gaan kosten. Ik woon niet in Tilburg en ik weet zeker dat ik de fiets correct en succesvol terug heb geplaatst in de carrousel.

Ik heb geen enkel idee welke fiets het kan zijn geweest en ik wil straks geen onterechte torenhoge boete/rekening. 

Wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Wouter

 

icon

Beste antwoord door Thom 24 August 2022, 02:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bel Klantenservice overdag en kies in het keuzemenu voor OV-fiets. Zij kunnen bij heel veel zaken en weten doorgaans ook het nodige op te lossen. Hou zoveel mogelijk gegevens bij de hand. 030 7515155.

Reputatie 7
Badge +1

Het is wel zeer bijzonder dat ook dit topic van 8 dagen geleden over een OV-fiets op Tilburg gaat. De fiets in dit topic was op één of andere manier te laat ingescand.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik had door de hitte niet goed gelezen want de fiets is dus op een andere plaats ingeleverd dan op Tilburg CS. Maar zo'n fietscaroussel moet ook met het pasje worden geopend toch? Er zijn toch wel behoorlijk wat problemen met de OV-fiets. Gezien de vele topics hier over weesfietsen die ergens zijn achtergelaten worden er toch ook de nodige niet teruggebracht. Voor al dat soort fietsen zou er dus daadwerkelijk € 350,00 geïncasseerd zijn. Ik kan het mij nauwelijks voorstellen.

Reputatie 7
Badge +2

Ja, zo'n caroussel gaat alleen met pasje open en plaatst de fiets geautomatiseerd op een vrije plek. Enige wat hier misgegaan kan zijn is dat de fiets niet goed was doorgeduwd waardoor de caroussel hem niet gedetecteerd heeft. Op een zeker moment gaat dan het deurtje dicht, maar volgens mij kan je dan met geen mogelijkheid meer de fiets alsnog goed doorduwen (en de foutmelding dat geen fiets gedetecteerd is moet maar net opvallen).

Zelfde is het geval bij fietskluizen trouwens. 

Ik kijk zelf tegenwoordig bij zelfservice-stallingen altijd direct na inleveren even bij de OV-fiets ritinformatie in de NS app om te zien of het inleveren goed gegaan is. In dit geval is immers eerder actie kunnen ondernemen het goedkoopst, want je krijgt pas een mail als je de fiets 72 uur in gebruik hebt.

 

Daniel,

 

 hoe kan ik zien in de app of die is ingeleverd etc? Ik kan nooit iets vinden over die fiets. 

 

groetjes Sharon

Badge +3

Daniel,

hoe kan ik zien in de app of die is ingeleverd etc? Ik kan nooit iets vinden over die fiets. 

Welkom @Lekker besje Sharon 😅

Ik ben weliswaar Daniel niet, maar de NS app heeft een tegenwoordig een optie voor OV-fiets.

Daar kan je (eenmalig, ter controle) het nummer van een door jou gehuurde fiets invullen om informatie te krijgen over je OV-fiets status. Die informatie is min of meer ‘live’.

‘Deze staat..’ nou vooruit dan 😥

Na dat activeren (kan ook achteraf als je het nummer van een gehuurde fiets nog weet) ziet het er zo uit:

 

Oh sorry Robert haha.

Bedankt voor het welkom heten en bedankt voor je behulpzaamheid. Ik heb er weer wat bij geleerd🙌🏼

Reageer