OV-fiets ingeleverd, maar volgens NS niet en dus boete van 350 euro

  • 17 November 2023
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Mijn dochter heeft in september een OV-fiets voor een dag gehuurd, wat ze wel vaker doet.
Paar weken later krijgen we een brief van de NS, dat de fiets nog in ons bezit is. Ik natuurlijk gelijk gebeld, en er werd mij verteld dat de fiets niet terug gevonden was.
Een paar keer heen en weer gemaild met de klantenservice van de NS, over in welke kluis ze de fiets had neergezet, of deze op slot was gezet, of ze er zeker van was dat de kluisdeur goed dicht was gedaan.
Uiteindelijk kreeg ik een factuur voor 1 dag huur, en dacht dat het hiermee was opgelost.
Helaas, vorige week kreeg ik per mail het bericht dat deze week 350 euro van mijn rekening wordt afgeschreven wegens diefstal van de fiets….. Weer gebeld, maar het blijft ons woord tegen hun woord.

Het toeval wil, dat mijn collega precies in dezelfde situatie zit op dit moment. Huurt ook regelmatig een OV-fiets, en nu is een fiets die zij gehuurd heeft ook onvindbaar.

Hier moet toch iets aan gedaan kunnen worden? Want als ik hiernaar op de Community zoek, zie ik zoveel berichten hierover. Wat kunnen we nog doen om te bewijzen dat de fiets ingeleverd is? Moeten we voortaan filmen, dat de fiets goed in de kluis wordt gezet?


3 reacties

Hallo Aniet_br en welkom bij de NS Community,

 

Ik zal je suggestie doorzetten om het mogelijk te maken om een bewijs van terug levering te ontvangen. Mocht je het na het terugbrengen denken dat het wellicht mis is gegaan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's zien of de fiets wel of niet is uitgecheckt.

Reputatie 7
Badge +3

In de NS app kun je de huur van ov-fiets aangeven. Je krijgt dan melding als deze is ingeleverd.

In de NS app kun je de huur van ov-fiets aangeven. Je krijgt dan melding als deze is ingeleverd.

Dat wist ik helemaal niet, kan dat al lang?
Bedankt voor de tip!

Reageer