beantwoord

OV fiets inleveren zonder kaart (kwijtgeraakt)

  • 2 October 2023
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb vrijdag een OV fiets geleend met zo'n nieuw digitaal slot. Helaas heb ik mijn OV kaart bij mijn vriend thuis laten liggen en nu kan ik de stalling niet meer in om de fiets terug te zetten. Met een andere, anonieme OV-chipkaart kan ik de stalling niet in, want je moet een persoonlijke hebben met Flex-abbonement om bij de OV-fietsen te komen. Ik heb de fiets nu al 3 dagen en kan hem waarschijnlijk pas over 5 dagen weer inleveren. Nu heb ik ook nog een mail gehad dat je vanaf 72 uur een toeslag moet betalen, dan wordt het dus meer dan €60 voordat ik hem weer terug kan zetten. Heeft iemand een idee of je de fiets ook op een andere manier kan inleveren? Als ik hem over het hek de stalling in til en wel in het goede vak op slot zet, zou de huur dan ook stoppen? 

De klantenservice is helaas onbereikbaar, zowel telefonisch als op de chat.

icon

Beste antwoord door Daniel 2 October 2023, 17:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je hebt dus alleen maar een OV-chipkaart nodig om de stalling binnen te komen?? Dan zou ik daar gewoon 's-avonds of "s-ochtends gaan staan en aan iemand vragen of je even met zijn of haar kaart kan meeliften. Als je even uitlegt waarom dan denk ik niet dat dit veel problemen gaat geven. Ook niemand in de familie met een OV-Chipkaart?

Reputatie 7
Badge +2

Als ik hem over het hek de stalling in til en wel in het goede vak op slot zet, zou de huur dan ook stoppen? 

Op zich wel, maar om 'm op slot te kunnen zetten in de stalling zal de fiets eerst van slot af moeten. En dat gaat zonder kaart ook niet lukken.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik hem over het hek de stalling in til en wel in het goede vak op slot zet, zou de huur dan ook stoppen? 

Op zich wel, maar om 'm op slot te kunnen zetten in de stalling zal de fiets eerst van slot af moeten. En dat gaat zonder kaart ook niet lukken.

Ik vermoed dat de fiets bij hem thuis en niet op slot staat. Hij spreekt over op slot zetten en dat impliceert volgens mij dat de fiets nu niet op slot staat. 

Reageer