beantwoord

OV-fiets kosteloos retourneren binnen 15 of 30 minuten?

  • 2 October 2022
  • 5 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een tijdje geleden een OV-fiets gehuurd en binnen een half uur weer geretourneerd. Ik hoefde niet zo ver 😉 Op m'n factuur zijn daar geen kosten voor berekend. In de voorwaarden staat dat je een fiets binnen een kwartier weer kosteloos kunt retourneren als deze defect is.

Is dit een foutje of is er toch een ruimere marge?

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 2 October 2022, 12:08

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Kosteloos retourneren hoort alleen mogelijk te zijn binnen 15 minuten! Ik kan je helaas niet zeggen hoe dit zo is gefactureerd. Laten we het houden op mazzel? 😅 Ik kan natuurlijk ook in een persoonlijk bericht nog even met je verder kijken zou je dat willen mrfreeze.

Reputatie 7
Badge +3

Dank je 🙂 Doe maar niet verder kijken, straks moet ik alsnog betalen 😉 Ik zal in de nabije toekomst denk ik nog een keer voor zo'n korte tijd een fiets huren. Ben benieuwd of er dan wel kosten berekend worden.

Reputatie 7
Badge +3

En ja hoor …

 

Badge +3

Had het een tijdje terug ook met een eigen fiets korte tijd stallen (Eindhoven Zuidzijde).

Dat zou € 1,35 kosten maar er is € 0,00 gefactureerd.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik vermoed is dat er 15 minuten gecommuniceerd wordt, maar in de praktijk 30 gedaan wordt om discussies te voorkomen. Als je bv. na 13 minuten terugkomt en meldt dat de fiets defect is, wil de beheerder er misschien even naar kijken. Vervolgens bevestigt-ie dat de fiets inderdaad defect is en scant de sleutel weer, maar dan zijn die 15 minuten misschien al om en krijg je een hoop gedoe.

Reageer