OV fiets laten weg halen

  • 11 January 2023
  • 7 reacties
  • 538 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Geachte,

Een vriend van mij huurt een OV fiets op station Amersfoort, fiets naar mij, en bij het weggaan krijg hij de fiets niet meer van het slot. Hij is naar het station gaan lopen!

Zouden jullie deze fiets kunnen komen ophalen, hij staat er nu al 2 weken!

Het nummer van de fiets is 11847 en staat in de ........weg te Amersfoort. 

Ps; na dit bericht, wat iedereen kan lezen, weet ook iedereen dat hier een fiets staat. Waarom is er geen goede klanten service, waar je privé vragen kunt stellen, of een chat met iemand die gelijk reageerd zou toch veel handiger zijn!? Ik zet dus nu ook geen straatnaam neer


7 reacties

Hoi MeerG en welkom bij onze Community.

Dit betreft hoe dan ook een fiets met een nieuw slot. Aangezien de verhuur wordt gestart en gesloten middels dit slot, wil ik je vriend ook adviseren om contact op te nemen met onze klantenservice via telefoon, chat, Facebook of Twitter. Mijn collega's kunnen ook een ophaalopdracht maken voor de fiets, maar ook kijken of zijn verhuur nog openstaat.

De fiets kan ik ook laten ophalen, maar daarmee sluit een eventuele huurperiode niet. Daarnaast kan ik dit niet doen zonder exacte locatie. Mocht je je adres liever niet delen, dan kun je ook via bovengenoemde middelen contact opnemen met ons.

 

Reputatie 7
Badge

Met alle respect, maar dit is toch de verantwoordelijkheid van die vriend? Laat hem maar dit oplossen.

Reputatie 7
Badge +3

Let op! Aan op laten halen kan een prijskaartje hangen.

Reputatie 7
Badge +1

Geachte,

Een vriend van mij huurt een OV fiets op station Amersfoort, fiets naar mij, en bij het weggaan krijg hij de fiets niet meer van het slot. Hij is naar het station gaan lopen!

Zouden jullie deze fiets kunnen komen ophalen, hij staat er nu al 2 weken!

Het nummer van de fiets is 11847 en staat in de ........weg te Amersfoort. 

Ps; na dit bericht, wat iedereen kan lezen, weet ook iedereen dat hier een fiets staat. Waarom is er geen goede klanten service, waar je privé vragen kunt stellen, of een chat met iemand die gelijk reageerd zou toch veel handiger zijn!? Ik zet dus nu ook geen straatnaam neer

 

Ik denk dat uw vriend heel snel actie moet gaan ondernemen. Hij heeft al meerdere keren hier per mail bericht over gehad. Na 3 dagen wordt de huur per dag volgens mij € 9,15 per dag. En na 3 weken wordt er € 350,00 in rekening gebracht omdat er dan vanuit wordt gegaan dat de fiets gestolen is. 

Reputatie 7
Badge +2

Ophalen kost ook 50 euro overigens.

Maar NS gaat hier zeker niet vrijuit: steeds maar meer stations worden voorzien van OV-fietsen met elektronisch slot, maar aan de problemen die er al in de proeffase waren is nooit wat gedaan.

Zie ook hier op de community waar zeker 99% van de meldingen van achtergelaten OV-fietsen fietsen met elektronisch slot betreft. De vriend van TS zal dus zeker niet de enige zijn die het slot niet meer open kreeg.

 

 

Ik stel hem op de hoogte, maar denk niet dat hij mails heeft ontvangen, dan was hij zeker in actie Gekomen! En geen mail ontvangen betekend dan ook dat er helemaal niemand iets extra gaat Betalen! En hoe zo 50 euro voor het laten ophalen. Als iets niet werkt is dat toch probleem van NS!!

 

Reputatie 7
Badge

Nogmaals: dit is iets tussen uw vriend en NS. Niet uw hoofdpijn.

Reageer