OV-fiets loket open tijdens staking? | NS Community
beantwoord

OV-fiets loket open tijdens staking?

  • 7 September 2022
  • 5 reacties
  • 525 Bekeken

Beste Forum leden,

 

Aankomende vrijdag ligt het treinverkeer in Noord-Holland weer plat. Mijn vraag is, is het loket voor NS-fietsen tijdens stakingen wel open of staken die ook? En kan ik dan de kosten van de fiets declareren als ik een trajectvrij abonnement heb?

Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 8 September 2022, 19:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Doorgaans kan je wel OV-fietsen huren als er gestaakt wordt.

Een concreet antwoord is overigens niet te geven zonder te weten om welk station het gaat: sommige fietsenstallingen worden door NS geëxploiteerd en andere niet. Als dat laatste het geval is op het station waar je een fiets wilt huren dan heb je sowieso geen last van stakingen. Zo uit m'n hoofd zijn in Hoorn en Haarlem de stallingen privaat uitgebaat in Noord-Holland en Alkmaar en de NS stations in Amsterdam door NS. En daarnaast zijn er vooral veel zelfservice stallingen, ook op grotere stations. Die staken natuurlijk ook niet 😉

Het betreft Amsterdam Centraal. Die is dan dus mogelijk ook aan het staken.

De OV-fietslocaties zouden gewoon geopend moeten zijn, het kan natuurlijk wel drukker zijn dan gebruikelijk. 

Reputatie 6

Doorgaans kan je wel OV-fietsen huren als er gestaakt wordt.

Een concreet antwoord is overigens niet te geven zonder te weten om welk station het gaat: sommige fietsenstallingen worden door NS geëxploiteerd en andere niet. Als dat laatste het geval is op het station waar je een fiets wilt huren dan heb je sowieso geen last van stakingen. Zo uit m'n hoofd zijn in Hoorn en Haarlem de stallingen privaat uitgebaat in Noord-Holland en Alkmaar en de NS stations in Amsterdam door NS. En daarnaast zijn er vooral veel zelfservice stallingen, ook op grotere stations. Die staken natuurlijk ook niet 😉

Haarlem is in 2020 van NS geworden. Ik heb toen nog in de laatste weken onder private eigenaar een jaarabonnement gekocht en ineens was dat abonnement een stuk goedkoper toen NS ging exploiteren.

Reputatie 7
Badge +2

De OV-fietsen in Haarlem staan echter tegenwoordig in de nieuwe stalling onder het Stationsplein en die wordt uitgebaat door parkeerservice Spaarnelanden en niet door NS.

Reageer