beantwoord

OV fiets met elektronisch slot elders ingeleverd

  • 21 August 2023
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

 

Zojuist heb ik, omdat de treinen niet reden en er maar geen NS bus kwam, gefietst van Den Bosch naar Zaltbommel station. Dit met een ov fiets met elektronisch slot. Beide stations hebben fietsen met elektronische sloten. Moet ik nu nog de klantenservice bellen dat ik de fiets heb ingeleverd op een ander station in de stalling? Ik heb een maand terug gelezen dat dat zo was, maar nu zie ik het niet meer terug op https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/slot.html#huren

icon

Beste antwoord door Melake 21 August 2023, 18:28

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het zou moeten werken, maar ik zou dat voor de zekerheid wel even doen (contact opnemen).

Zo'n slot zou eigenlijk een ‘melding’ moeten geven bij het op slot zetten, dus een andere kleur lampje afhankelijk van of het in een stalling of ergens anders is.

Reputatie 2

Ik heb direct even gebeld. De aardige klantenservice medewerker vertelde dat de rit nog openstond. Die is nu alsnog door hem afgesloten. Was dus maar goed dat ik gebeld heb!

Badge +3

Als u bij de volgende keer huren de instructies onder “Alle OV-fiets informatie bij de hand” op deze pagina uitvoert, dan kunt u vanaf dan eenvoudig zelf zien of de huur goed is afgesloten.

Badge +3

Heb je de NS app en je kaart daar gekoppeld? Dan kan je aanmelden voor OV-fiets informatie door (eenmalig) het nummer van een gehuurde fiets in te voeren. Vervolgens kan je ‘live’ zien of je een OV-fiets in bezit hebt.

Reageer