Skip to main content

Graag OV fietsen van versnellingen voorzien. De fietsen zijn van zichzelf zwaar en met tegenwind of helling eigenlijk niet te gebruiken.

OV fietsen zijn simpele maar solide uitgevoerde fietsen. Elke extra toevoeging zorgt voor meer onderhoud en defecten. Een versnelling is op een eigen fiets al kwetsbaar, als je wist wat huurfietsen te lijden hebben..…

Huur je een fiets, pomp dan in elk geval de banden zeer goed op, dit zorgt voor ruim minder weerstand en lichter fietsen.

Maar misschien wil een moderator je verzoek doorzetten.


Maar misschien wil een moderator je verzoek doorzetten.

Is al eens gedaan. 

Ik denk eerder dat een moderator gewoon weer hetzelfde aangeeft als eerder. Of niet, want zo staat het er al. 😁

 


Vier jaar geleden, tijd om het nieuwe verzoek opnieuw onder de aandacht te brengen.

Maar of het kans maakt..... 


Prima idee versnellingen op de ov-fiets Niet alleen wordt de kans groter om mis te grijpen door nog meer defecte fietsen, de huurprijzen zullen ook omhoog gaan. Reparatie van versnellingen is niet goedkoop.


Als je nou je ov fiets achter een auto hangt hoef je niet eens is te trappen EN ben je enorm snel, win win!


Graag OV fietsen van versnellingen voorzien. De fietsen zijn van zichzelf zwaar en met tegenwind of helling eigenlijk niet te gebruiken.

Voor een fiets zonder versnellingen vind ik ze behoorlijk licht trappen in vergelijking met mijn eigen stads/transportfiets, en al helemaal vergeleken met de oBike die ik ook nog heb voor gasten (en die voor een habbekrats te koop zijn). Filmpje uit 2017… 


OV-fietsen zijn juist bedacht om mensen van A naar B te brengen, en zijn door hun simpelheid vrij goedkoop. Een hele dag fietsen is niet de bedoeling, hoewel het wel kan. Uit ervaring weet ik dat je dan een behoorlijke zere bips hebt. 😉


Dat is ook wat @Victor_50 wil, een fiets voor een paar uur huren. 


OV-fietsen zijn juist bedacht om mensen van A naar B te brengen, en zijn door hun simpelheid vrij goedkoop. Een hele dag fietsen is niet de bedoeling, hoewel het wel kan. Uit ervaring weet ik dat je dan een behoorlijke zere bips hebt. 😉

Het gaat niet om een hele dag fietsen, integendeel. Maar er zijn nu eenmaal routes met harde tegenwind en flinke hellingen. Een fiets met versnellingen mag best wat duurder zijn. En volgens mij zijn er tegenwoordig wel behoorlijk robuuste versnellingsnaven. Overigens verhuurd NS ook electrische fietsen voor een flinke prijs. Dit is een gezonder en goedkoper alternatief.


 

Het gaat niet om een hele dag fietsen, integendeel. Maar er zijn nu eenmaal routes met harde tegenwind en flinke hellingen. Een fiets met versnellingen mag best wat duurder zijn. En volgens mij zijn er tegenwoordig wel behoorlijk robuuste versnellingsnaven. Overigens verhuurd NS ook electrische fietsen voor een flinke prijs. Dit is een gezonder en goedkoper alternatief.

Gezonder en goedkoper is juist zonder versnellingen te gaan fietsen.

Even praktisch. Bij deze community komen regelmatig wensen voor speciale OV fietsen. Als al die wensen gehonoreerd worden zullen er grotere stallingen gebouwd moeten worden. En hoeveel fietsen met versnellingen, fietsen met kinderzitjes, driewielfietsen etc. moeten er dan geproduceerd worden? En krijgt elk ov-fietspunt die fietsen en zoja hoeveel per ov-fietspunt? Komen ze ook in kluisjes?

Er is gekozen voor een universele fiets. Wil je maatwerk, dan zul je zelf een een fiets mee moeten nemen.


Reageer