beantwoord

ov fiets niet afgesloten

  • 12 October 2022
  • 2 reacties
  • 283 Bekeken

Afgelopen zaterdag heb ik mijn OV fiets in de stalling Assen teruggebracht en weggezet. Ze hebben daar een nieuw systeem waarbij je met je OV kaart de fiets op slot moet zetten om je huur af te ronden. Later in de trein naar Leiden bedacht ik me dat ik de fiets vergeten was op slot te zetten. Waarschijnlijk omdat ik dat ook niet doe in de andere stallingen. Opbellen kan niet meer dus is heb het zo gelaten in de verwachting dat de leiding daar s avonds zou controleren welke fiets wel of niet op slot is gezet. Blijkbaar is dat niet gebeurt en nu wordt ik aangeslagen voor meerdere dagen. 

In Leiden heb ik diezelfde middag weer een OV fiets gehuurd. Daaraan kunt u zien dat ik dit niet verzin als smoesje of zo.  

 

Hoe gaan we dit oplossen?  

 

Lodewijk Schmit Jongbloed

icon

Beste antwoord door Daniël NS 12 October 2022, 17:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Hey Wiekel. Welkom bij de NS Community.

Helaas kunnen we hier niet je gegevens in. Ik raad je aan om contact op te zoeken met de klantenservice. Daar kan gekeken worden wat we nu voor je kunnen betekenen met oog op deze verhuring. 

Reputatie 6

Bij het afsluiten van de rit heb je geen OV-chipkaart nodig. Je moet één seconde de knop ingedrukt houden en dan het ringslot sluiten. De wifi in de stalling registreert dan dat de rit is afgesloten. Nu heb je kans dat iemand op jouw kosten een OV-fiets huurt.

Reageer