beantwoord

OV-fiets niet afgesloten door vorige gebruiker

  • 7 February 2023
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Gisteren huurde ik een OV-fiets op station Zaandam, wat moeiteloos ging. Toen ik naar huis wilde gaan, probeerde ik het slot te openen, maar dat ging niet. Er ging een rood lampje branden en er gebeurde niets. Klantenservice vertelde dat dit gebeurt als de vorige gebruiker de fiets niet heeft afgemeld. Ik moest de fiets achterlaten - die zou worden opgehaald, hij staat nu nog steeds op mijn werk - en lopend verder. Komt dit vaker voor en is er een oplossing voor? Hoe kun je weten dat een fiets niet is afgemeld?

Ik hoop niet dat dit voor mij kosten oplevert, want mijn ‘voorganger’. heeft een foutje gemaakt.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 7 February 2023, 12:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de NS app is een mogelijkheid om onder MijnNS de huur van een ov-fiets te registreren. Je kunt dan bijhouden of het goed gaat met de huur.

Dank je wel, dit ga ik voortaan doen!

Hallo MEPS en welkom bij de NS Community,

 

Het zou niet mogen gebeuren, maar het is helaas wel mogelijk. Aangezien het niet jouw fout is zouden er geen extra kosten moeten komen. Indien dat wel het geval is dan is het advies om contact op te nemen met onze klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

In de NS app is een mogelijkheid om onder MijnNS de huur van een ov-fiets te registreren. Je kunt dan bijhouden of het goed gaat met de huur.

In dit geval helpt dat niet, want het probleem zat dus bij de voorgaande huurder.

Nou ben ik wel benieuwd of je dit aan de kleur van het lampje kunt zien bijvoorbeeld. Als het slot nog open staat is het duidelijk natuurlijk.

En waarom kon TS het slot in de stalling wel openen, maar later niet meer?

Reputatie 7
Badge +3

Wat een enorme vooruitgang, die nieuwe sloten.

Reageer