Gisteravond heb ik rond 1730 een ov fiets gehuurd (met digitaal slot) op station Zaltbommel bij de zelfservice (achter poortjes waar je met een ov chipkaart toegang heb). Deze heb ik rond 2035 teruggebracht. In mijn haast om de trein naar Utrecht te halen en mijn onervarenheid met het huren van ov-fietsen (eerste keet dat ik zo'n fiets huurde), was ik vergeten het ringslot te sluiten. Heb meteen de klantservice om de rit te laten afsluiten (hoogstens 5 minuten na het parkeren van de fiets in de bewaakte selfservicestalling). Later die avond heb ik nogmaals gebeld om de exacte locatie door te geven (waar die precies in de stalling stond). Ik heb nog een aantal vragen:
1. Krijg je alleen een mailtje van de NS indien ze de fiets niet kunnen vinden, of kan je ook een mailtje krijgen met een bevestiging dat de fiets in de bewaakte selfservice stalling is gevonden?
2. Toen ik de fiets in de stalling zette en ik op de knop drukte verscheen er een groen lichtje, ik hield de knop daarna nog in voor een paar tellen en een rood ledje verscheen (waardoor ik dacht dat de rit goed was afgesloten), weet iemand wat dit betekent?
3. Kan iemand zien of de fiets later nog gehuurd is voor een medewerker heeft gecontroleerd of de fiets op de aangegeven locatie staat, aangezien de fiets nogmaals gehuurd kan zijn voor de check? Wordt er ook gecheckt of de fiets op een andere locatie staat in de stalling (bijvoorbeeld 3 plekken ernaast omdat die gehuurd is en teruggebracht wordt).
Alvast bedankt voor de hulp.