beantwoord

ov fiets niet op tijd ingeleverd

  • 6 November 2022
  • 5 reacties
  • 218 Bekeken

Goedemorgen, ik heb zojuist een mail gekregen dat ik mijn ov fiets niet heb ingeleverd.

 

Dat is onjuist aangezien ik die fiets alleen maar gebruik tussen driebergen en mijn werk, iedere dag heb ik die fiets keurig terug gebracht, zelfs afgegeven als er wat mis is.

 

Nu zou ik het op prijs stellen als me verteld word over welke fiets het gaat, misschien is er iets mis gegaan met het terug zetten of wat dan ook maar de mail specificeert dat niet.

Wat weer een nieuw probleem vormt want als ik niet weet om welk fiets nummer het gaat kan ik er weinig mee doen.

 

Ik stel het op prijs als iemand van de ns contact met mij op kan nemen zodat dit opgelost kan worden. Vind het een beetje belachelijk dat ik een naheffing krijg terwijl.ik de fietsen altijd terug heb gebracht (heb een collega die dit kan verifiëren aangezien we iedere dag samen naar het station fietsen)

icon

Beste antwoord door Daniël NS 6 November 2022, 11:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hey Rassomir. Welkom bij de NS Community.

Helaas kunnen we hier niet je gegevens in kijken en kan ik je dus ook niet helpen met deze situatie. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice om te kijken wat hier aan de hand is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je teveel betaalt als het goed ingeleverd is.

Reputatie 7
Badge +2

Sowieso kan ik altijd aanbevelen om, als je de OV-fiets gebruikt op locaties met elektronisch slot, de OV-fiets ritinformatie in de NS-app te activeren. Daarin kun je vrijwel realtime zien of de rit correct is afgesloten.

Bij deze sloten kan immers iets kleins als geen bereik ervoor zorgen dat de huurperiode niet afgesloten wordt. Let er dus ook altijd goed op of de juiste lampjes gaan branden bij het inleveren. Zelf ook al eens gehad dat dit in eerste instantie niet goed ging, maar in het melden daarvan door het slot zat een vertraging. Dus als je direct wegloopt zie je dat ook nog eens niet.

Badge +3

Van de week nog iemand die in de stalling het niet voor elkaar kreeg om de fiets op slot te zetten (moet je daar iets speciaals voor doen behalve op een knopje drukken?)

Maar uiteindelijk toch te zien kreeg dat de rit afgesloten was (€ 4,15 in de Reishistorie)… dat scheelde weer een hoop gedoe.

OV-fiets info in de NS app werkt eigenlijk perfect, om zulke dingen in de gaten te houden.

Reputatie 7
Badge +2

Van de week nog iemand die in de stalling het niet voor elkaar kreeg om de fiets op slot te zetten (moet je daar iets speciaals voor doen behalve op een knopje drukken?)

Knopje drukken en slot sluiten zou het moeten zijn. Maar ik heb dus zelf in Zutphen gehad dat toen ik op het punt stond weg te lopen het slot weer open sprong en een rood lampje knipperde. Bij de tweede keer exact dezelfde handeling werd vervolgens wel het knipperende lampje (blauw geloof ik) gegeven en was de rit goed afgesloten. De allereerste keer dat ik zo'n fiets huurde heb ik een uur door Apeldoorn gefietst met een piepend slot😂 na 'm met enige moeite onderweg weer van het slot te krijgen, die was in de stalling ook met geen mogelijkheid meer op slot te krijgen.

Zou zomaar kunnen dat bij TS net zoiets gebeurd is en hij het niet door gehad heeft.

(Niet voor niks de elektronische sloten in een recente vragenlijst van het NS-panel met een dikke 1 beoordeeld...)

Badge +3

Knopje drukken en slot sluiten zou het moeten zijn. Maar ik heb dus zelf in Zutphen gehad dat toen ik op het punt stond weg te lopen het slot weer open sprong en een rood lampje knipperde. Bij de tweede keer exact dezelfde handeling werd vervolgens wel het knipperende lampje (blauw geloof ik) gegeven en was de rit goed afgesloten. De allereerste keer dat ik zo'n fiets huurde heb ik een uur door Apeldoorn gefietst met een piepend slot😂 na 'm met enige moeite onderweg weer van het slot te krijgen, die was in de stalling ook met geen mogelijkheid meer op slot te krijgen.

Zou zomaar kunnen dat bij TS net zoiets gebeurd is en hij het niet door gehad heeft.

Een piepend slot betekent volgens mij dat de batterij bijna leeg is. Dat je hem dan onderweg nog van het slot kreeg (en nog kon sluiten in stalling) prima, maar bijna ellende dus voor jou.

Voor zover ik me heb ingelezen… hebben die sloten een zonnecel die de accu oplaadt bij daglicht (licht in de stalling telt ook), maar in de avond is er buiten geen licht. Als je het nummer van de fiets nog weet vooral defect melden dus.

Off-topic: gisteren nog hier iets dat elke 10 minuten (heel kort) piepte… Heb geen vogels meer of zo, dus waar komt dat geluid vandaan? Dat bleek een rookmelder te zijn die het na een jaar of 8 wel tijd vond voor een nieuwe 9V batterij… maar werkte (test-knop) verder nog oorverdovend prima! 🤣

Reageer