Skip to main content
Antwoord

OV-fiets niet ‘uittgechekt’

  • May 23, 2023
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Ik krijg net een mail dat ik schijnbaar m’n OV-fiets al  langer gebruik dan 3 dagen terwijl ik de fiets na 1 uur gebruik op een ander station heb terug gezet in het rek van de OV-fietsen.

 

Ben vanaf Utrecht centraal naar station Woerden gefietst en de fiets hier in OV-fietsen punt terug gezet en door de poortjes gegaan met m’n pasje. 
 

Ik was samen met een vriend die het zelfde heeft gedaan maar hij heeft geen mail ontvangen en ik wel?

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Vins,

Neem hiervoor rechtstreeks contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Zij kunnen de rit dan alsnog afsluiten.

6 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 23, 2023

Hoi Vins,

Neem hiervoor rechtstreeks contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Zij kunnen de rit dan alsnog afsluiten.


Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • May 23, 2023

Heb je de fiets wel op slot gezet, zoals het hoort?


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • May 23, 2023

Utrecht Centraal heeft OV-fietsen met sleutel, Woerden heeft fietsen met elektronisch slot. De fietsrit kan in dit geval dus nooit normaal zijn afgesloten, want in Woerden kan je de sleutel niet inleveren.

In dat geval is het altijd van belang om contact met de klantenservice op te nemen voor het afsluiten van de rit. De sleutel kan dan achter gelaten worden in de blauwe dropbox. Die hebben de meeste stallingen met elektronische fietssloten in elk geval nog, samen met behoorlijk wat posters hoe je een fiets met sleutel moet inleveren (namelijk volgens bovengenoemde procedure)

Als TS de fiets niet op slot heeft gezet is er een zeer groot risico dat de fiets, na afsluiten van de rit door de klantenservice, niet wordt aangetroffen en 350 euro in rekening gebracht wordt voor diefstal van de fiets. Sowieso zal TS 10 euro extra moeten betalen voor het inleveren op een andere plek dan de huurlocatie.

Het door het poortje gaan, zoals TS beschrijft, doet niks met de OV-fiets rit. Je chipkaart dient in dit geval alleen maar als token om het deurtje van de stalling te openen zonder te hoeven betalen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 23, 2023

Mag inderdaad hopen dat er in Woerden (nog) een dropbox is op de plek van de voormalige sleutelkastjes/automaten (in de kelder).

Maar TS heeft het over een ‘rek met OV-fetsen’, dus daar is blijkbaar ook iets veranderd, want voorheen stonden de fietsen gewoon los in een vak (bij de sleutelautomaten dus).


Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • May 23, 2023

Mag inderdaad hopen dat er in Woerden (nog) een dropbox is op de plek van de voormalige sleutelkastjes/automaten (in de kelder).

Maar TS heeft het over een ‘rek met OV-fetsen’, dus daar is blijkbaar ook iets veranderd, want voorheen stonden de fietsen gewoon los in een vak (bij de sleutelautomaten dus).

In Woerden is een sleutelbox, en er zijn al heel lang fietsenrekken in het OV-fiets vak.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 23, 2023

In Woerden is een sleutelbox, en er zijn al heel lang fietsenrekken in het OV-fiets vak.

Als die sleutelbox/kast er (nog) is geen probleem om een ‘klassieke fiets’ netjes in te leveren, maar die is niet meer nodig omdat Woerden de ‘nieuwe sloten’ heeft.

Jij komt er vaker dan ikke (zaterdag 27 mei toevallig, en dan een fiets nodig)