beantwoord

ov fiets opnieuw gevonden nadat ik hem kwijt was, echter na het inleveren staat hij nog steeds opgegven als gestolen en krijg ik nu een mail dat ze wachten op mijn aangifte en de fietssleutel.

  • 13 August 2023
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Beste lezer en NS,

 

Ik heb slordig 2 weken geleden twee OV fietsen gehuurd voor mij en een kennis in Groningen. Na een avondje stappen waren we een fiets kwijt. Opgegeven als gestolen bij de klantenservice, echter kwamen we hem later tegen. Toen heb ik de klantenservice gebeld dat ik hem had gevonden. Die konden hem niet op gevonden zetten en moest ik hem dus gewoon inleveren.

 

Zo gezegd zo gedaan alleen accepteerde de scanner op het station het niet. Ik had haast en moest de trein halen. De mevrouw achter de balie zei dat ik contact op moest nemen bij de klantenservice. “ ja nee meneer ik kan het niet voor u neerzetten als teruggevonden. Daarna een half uur in de wacht gezet en had ze mij verteld dat ze een mailtje had gedaan naar iemand die het zou kunnen oplossen. 2 weken verder krijg ik de reminder dat ik de fietssleutel en mijn aangifte moet inleveren. Ik zou het uitermate vervelend vinden als mij extra kosten aan de broek worden gehangen. Wat kan ik het beste doen? Gewoon niet betalen?

icon

Beste antwoord door MoDe 14 August 2023, 00:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Niet betalen is geen optie, je kunt te maken krijgen met een incassobureau. Je kunt het beste telefonisch, via Facebook, Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice.

 

Hey Modo, dankjewel voor je reactie ik zou het via Twitter of de chat proberen. Telefonisch wordt ik niet geholpen daar wordt ik alleen maar in de wacht gezet.

Reputatie 7
Badge +3

Hey Modo, dankjewel voor je reactie ik zou het via Twitter of de chat proberen. Telefonisch wordt ik niet geholpen daar wordt ik alleen maar in de wacht gezet.

Laat NS een opsporingsactie uitvoeren op de locatie waar je deze hebt ingeleverd. Heb je toevallig nog gegevens van de fiets? Tegenwoordig kun je huur van een OV fiets vastleggen in de NS app.

Hey Modo, dankjewel voor je reactie ik zou het via Twitter of de chat proberen. Telefonisch wordt ik niet geholpen daar wordt ik alleen maar in de wacht gezet.

Laat NS een opsporingsactie uitvoeren op de locatie waar je deze hebt ingeleverd. Heb je toevallig nog gegevens van de fiets? Tegenwoordig kun je huur van een OV fiets vastleggen in de NS app.

Hey MoDe,

na contact met de klantenservice hebben ze de fiets kunnen terugvinden, echter moet ik nog steeds 78 euro betalen. Dat zei de mevrouw die ik aan de lijn had bij de klantenservice. Het factuur staat echter nog steeds op 350 euro en de deadline was vandaag. Ik hoop dat ik nou niet de extra kosten van een deurwaarder moet betalen. Zo gek de fiets is teruggevonden de dag erna in gebruik geweest maar alsnog moet ik 70 euro betalen. Enig idee wat ik nog kan doen. Bellen met de klantenservice blijkt waardeloos te zijn.

mvg, Thomas

Reageer