beantwoord

Ov fiets problemen

  • 29 June 2023
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Ik probeer een ov fiets abonnement af te sluiten, alleen wanneer ik klik op “doorgaan naar bestellen”. Moet ik inloggen terwijl ik al ingelogd ben, als ik dit probeer stuurt de site me constant terug naar het scherm waar staat dat ik moet inloggen. Wat moet ik doen om een abonnement af te sluiten

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 June 2023, 21:09

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het schijnt te helpen om in je Mijn NS account ontbrekende gegevens aan te vullen.

In ieder geval je geboortedatum en een telefoonnummer (0100000000 volstaat, mobiel nummer mag leeg zijn).

Badge +3

Controleer of in Mijn NS bij Gegevens uw persoonlijke gegevens zo volledig mogelijk zijn ingevuld. Met name een ontbrekende geboortedatum kan tot problemen leiden, zo is in het verleden gebleken.

Is dat allemaal ingevuld en lukt het alsnog niet? Dan kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te achterhalen wat het probleem is. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Wellicht ten overvloede: OV-fiets is al inbegrepen bij NS Flex en hoeft dan niet apart nog te worden afgesloten.

Reputatie 6

Hey oscarleroy. Welkom bij de NS Community.

Deze vraag is zeer recent nog gesteld hier:
 

 Ik raad je aan om het advies in dat topic op te volgen om dit op te lossen! 

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht ten overvloede: OV-fiets is al inbegrepen bij NS Flex en hoeft dan niet apart nog te worden afgesloten.

Klopt, maar als je NS Flex hebt krijg je wanneer je je bank wilt selecteren een duidelijke melding dat al Flex op je kaart staat en dat dit niet te combineren is met je bestelling. Dan ben je dus al ingelogd, heb je daar geen probleem mee en heb je ook OV-fiets kunnen toevoegen. Je kan dan alleen niet verder bij betalen, zover komt TS niet. 

Bij de loop van moeten inloggen als je al ingelogd bent is tot nu al vaker gebleken dat het komt door ontbrekende gegevens. Maar het zou misschien nog kunnen dat iemand zowel al Flex heeft en ook ontbrekende gegevens in het profiel heeft. Als dat tenminste kan, kun je met ontbrekende gegevens in je profiel Flex bestellen of je kaart koppelen? 

 

Ik heb een mail gekregen dat ik ov ov fiets niet zou hebben ingeleverd. Waardoor ik een boete zou krijgen en dus een verzoek om hem snel in te leveren. 
Ik heb mijn fiets echter gewoon ingeleverd. Hoe kan ik voorkomen dat ik deze boete krijg? Het bericht is namelijk onjuist. 
dag dat ik de fiets huurde was 1 juli rond 15.30u. Ik leverde hem ook in op 1 juli rond 21.45 

Reputatie 7
Badge +2

Bel de klantenservice om de situatie toe te lichten en de rit af te laten sluiten. Wanneer de fiets vervolgens bij controle wordt aangetroffen betaal je uiteindelijk niks extra.

Waarschijnlijk heb je een fiets met elektronisch slot vergeten op slot te zetten in de stalling of is het door een communicatiefout weer open gesprongen, waardoor de rit niet is afgesloten.

Reageer