Skip to main content

Sinds enkele weken zijn er geen OV fietsen beschikbaar op de luchthaven Schiphol. De ‘box’ waar de fietsen in staan is buiten gebruik. Het lijkt erop dat de box geen stroom krijgt, aangezien het display niet werkt. 

De NS klantenservice en de service desk NS Schiphol weten beide niet wat er aan de hand is en op welke termijn dit probleem verholpen kan worden. 

Mogelijk dat via dit platform hierover gecommuniceerd kan worden? 

Hoi PM1 en welkom bij onze Community.

Ik gebruik helaas dezelfde informatie als de servicedesk en klantenservice, waardoor ik je helaas niet meer kan vertellen dat zij weten. Het probleem is bekend maar het is onbekend wanneer het kan worden verholpen. Mijn excuses voor het ongemak.


Volgens https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/shl001 geeft de stalling wel ‘live’ informatie maar kunnen er vanaf ca. 7 juni al geen fietsen meer gehuurd (en ingeleverd?) worden.

Als je op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/shl001/verloop bijv. 1 t/m 10 juni invult zie je dat terug. Dat speelt dus al 6 weken, en is natuurlijk veel te lang.

Voor de rest zouden er 5 fietsen zijn, maar komt de beschikbaarheid sinds 5 mei (nog een maand eerder) niet meer boven de 3 uit, er zijn dus blijkbaar 2 fietsen defect en dat duurt ook veel te lang.


Beste Tomas, dank voor uw reactie. U geeft aan dat het onbekend is wanneer het probleem verholpen kan worden. Weet u wel of er iets in gang is gezet om het probleem te verhelpen? Is er verder misschien een afdeling binnen de NS die hier meer info over kan delen? 


Goedemorgen Peter80, het probleem is bij ons bekend. Wij zijn in afwachting van meer informatie.


Reageer