Op 8 december heb ik mijn OV fiets in de stalling in Naarden Bussum teruggezet. Er was geen stroom in het gebouw, dus de sleutelkluis werkte niet. De volgende ochtend vroeg meteen de NS gebeld en er werd mij verteld dat men direct ging kijken. Een paar dagen later kreeg ik bericht dat de fiets weg was en dat ik 350 euro moet betalen. Is het niet de bedoeling dat stallingen gewoon werken? En als deze dat niet doen, de NS daarvoor verantwoordelijk is en niet de klant?
ov fiets uit stalling gestolen Naarden Bussum
Beste antwoord door Lorena NS
Hoi VictorL en welkom bij de NS Community!
Wat balen dat de gehuurde fiets gestolen is! Uiteraard doen we ons best om alle stallingen werkende te houden. Wanneer het inleveren van de OV-fiets of sleutel niet lukt, kun je de fiets buiten de stalling op slot zetten (als dit in de stalling niet lukt). Bij iedere stalling is een blauwe dropbox aanwezig waar je de sleutel van de OV-fiets in kan doen, zodat de fiets niet zomaar meegenomen kan worden. Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor de OV-fiets totdat deze op de juiste manier is ingeleverd. Je zou nog kunnen reageren op de e-mail die je hebt ontvangen met de informatie waar je de OV-fiets exact hebt neergezet zodat er nogmaals gezocht kan worden. Mocht de OV-fiets niet gevonden worden, zou dit bedrag wel betaald moeten worden.
Mocht je nog wel in het bezit zijn van de sleutel, kun je deze samen met het proces verbaal van de gestolen OV-fiets naar ons sturen zodat het dit bedrag verlaagd kan worden naar € 70,00.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.