beantwoord

ov fiets uit stalling gestolen Naarden Bussum

  • 29 December 2022
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Op 8 december heb ik mijn OV fiets in de stalling in Naarden Bussum teruggezet. Er was geen stroom in het gebouw, dus de sleutelkluis werkte niet. De volgende ochtend vroeg meteen de NS gebeld en er werd mij verteld dat men direct ging kijken. Een paar dagen later kreeg ik bericht dat de fiets weg was en dat ik 350 euro moet betalen. Is het niet de bedoeling dat stallingen gewoon werken? En als deze dat niet doen, de NS daarvoor verantwoordelijk is en niet de klant? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 29 December 2022, 11:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi VictorL en welkom bij de NS Community! 
Wat balen dat de gehuurde fiets gestolen is! Uiteraard doen we ons best om alle stallingen werkende te houden. Wanneer het inleveren van de OV-fiets of sleutel niet lukt, kun je de fiets buiten de stalling op slot zetten (als dit in de stalling niet lukt). Bij iedere stalling is een blauwe dropbox aanwezig waar je de sleutel van de OV-fiets in kan doen, zodat de fiets niet zomaar meegenomen kan worden. Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor de OV-fiets totdat deze op de juiste manier is ingeleverd. Je zou nog kunnen reageren op de e-mail die je hebt ontvangen met de informatie waar je de OV-fiets exact hebt neergezet zodat er nogmaals gezocht kan worden. Mocht de OV-fiets niet gevonden worden, zou dit bedrag wel betaald moeten worden.

Mocht je nog wel in het bezit zijn van de sleutel, kun je deze samen met het proces verbaal van de gestolen OV-fiets naar ons sturen zodat het dit bedrag verlaagd kan worden naar € 70,00.

Badge +3

Een eventuele aangifte kan je het beste online doen, want op een politiebureau zullen ze je wellicht niet willen helpen omdat het niet jouw fiets is en er op jou geen strafbaar feit is gepleegd. Verder zal men wel de nodige details willen (denk aan een framenummer) en die heb je natuurlijk niet, en het nummer van de fiets moet je ook maar net weten… Zie 

 

Ov fiets idee is top, maar het systeem is ruk zeker met slimme sloten. 

Je blijft verantwoordelijk voor je fiets totdat deze is ingecheckt. Als dat niet goed gaat dan heb je als gebruiker een probleem. 

De fiets wordt dan als gestolen aangemerkt, en je moet dan een valse aangifte doen bij de politie. Heb dit ook gehad, uiteindelijk is de fiets bij mij weer na weken uitgeleend. 

Heb uren met de klantenservice gebeld, 7 verschillende medewerkers sommige verschillende antwoorden. Vanaf nu maak ik foto’s en let heel goed op met het inleveren van de fiets.

 

Als electrische steps legaal worden stop ik met de ov-fiets. De electrische ov-fiets doe ik helemaal niet borg 1750 euro.

Reageer