beantwoord

OV fiets verkeerd uitgechecked

  • 10 May 2023
  • 6 reacties
  • 747 Bekeken

Ik heb een paar dagen geleden in Nijmegen een OV fiets gehuurd. De OV fiets had een kastje waarbij ik zonder assistentie de OV fiets kon lenen en weer terug geven aan de OV fiets locatie. Helaas is hier iets fout gegaan, want ik dacht correct de fiets te hebben ingeleverd en heb toen de trein weer terug naar huis genomen maar ik heb nu een mail gekregen waarbij wordt gezegd dat ik nog niet uitgecheckt ben. Ik woon niet in de buurt van Nijmegen dus even heen en weer gaat niet lukken, ik heb de fiets niet en ik weet niet hoe ik nu bij de OV fiets moet uitchecken. 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 10 May 2023, 14:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi IsabelvdKroef en welkom bij de NS Community!

Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met onze klantenservice. Aan de hand van jouw OV-chipkaartnummer kunnen ze de gehuurde fiets vinden en alsnog de huurperiode afsluiten.

Hi all,

Today I rented a bike. On the way I stopped for a break. Now can no longer reopen the bike. I'm stuck. Customer support isn't helping either. 

The instruction says "hold the card and press on the button for 3 sec to reopen". I do the same but it gives green and red light over and over.

#fitsen

Reputatie 7
Badge +2

The bikes with electronic locks are notorious for their bugs. When renting such a bike its advisable to bring your own lock and use the electronic lock at the rental point only. Especially when on longer trips further away from the stations.

Pressing the button by the way is only needed when the chain lock is in use.

Badge +3

Was the bike unlocked when you rented it? That means it’s registered to another customer.

Contact NS Customer Service (phone, chat, social media) to end the rental and tell them where you left the bike.

Ik huurde gisteren een OV fiets. Je kunt m eenvoudig op slot zetten maar ik merkte dat iedereen hem daarna ook zo van het slot kan halen: drie seconden het knopje indrukken en dan floept-ie open als je aan de ketting trekt. Je hoeft er geen pasje bij te houden. Geldt dat voor alle fietsen? Moet je dan je eigen slot meenenen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? 

Reputatie 7
Badge +3

Ik huurde gisteren een OV fiets. Je kunt m eenvoudig op slot zetten maar ik merkte dat iedereen hem daarna ook zo van het slot kan halen: drie seconden het knopje indrukken en dan floept-ie open als je aan de ketting trekt. Je hoeft er geen pasje bij te houden. Geldt dat voor alle fietsen? Moet je dan je eigen slot meenenen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? 

Ik raad je aan om inderdaad een eigen slot mee te nemen en daarmee op slot te zetten

Er zijn regelmatig meldingen dat zo'n fiets niet meer van het elektronische slot wilt. Je kunt de fiets niet meer gebruiken en NS vraagt dan geld om hem op te halen.

Reageer