OV-fiets Weg | NS Community

OV-fiets Weg

  • 24 April 2023
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Ik had afgelopen weekend een ov fiets gehuurd in Amsterdam omdat ik uit Almere kom & met vrienden ging stappen, ik moest alleen de eerste trein hebben & een vriend van mij was pittig dronken dus die was mee achter op de fiets zodat hij hierna zelf nog naar huis kon fietsen omdat hij nogal een aardig stuk moest, Hierom leende ik hem de fiets waarna hij mee ook heeft beloofd hem netjes weer terug te brengen maar onderweg naar huis is deze oelewapper de fiets kwijt geraakt & hij kan hem niet meer terug vinden & ik heb gisteren een mail ontvangen dat het mij nu 5 euro gaat Koste omdat de OV-fiets nog niet is terug gebracht maar ik voel me nogal machteloos in deze situatie


1 reactie

Reputatie 6
Badge +1

Tja, je blijft zelf verantwoordelijk voor een gehuurde OV-fiets. Als de fiets daadwerkelijk is gestolen moet je hiervan aangifte doen bij de politie en de sleutel overhandigen aan NS. Als je niet aan beide voorwaarden kunt voldoen (bijvoorbeeld omdat de fiets niet is gestolen, maar “kwijtgeraakt”), ben je de aanschafwaarde van € 350 verschuldigd. 

Reageer