beantwoord

OV pas verloren en OV fiets niet meer kunnen uitchecken

  • 12 October 2023
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

Ik ben minstens 1 week geleden mijn OV pas verloren op een NS station, wat jullie schuld is sinds dat het door het Waterraster is gevalen. 😤Die dag had ik een OV-fiets gehuurd die ik niet meer kan uitchecken, hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 12 October 2023, 20:59

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo MartijnP1998 en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je je OV-chipkaart bent verloren. Ik snap alleen niet zo goed hoe dat onze schuld kan zijn. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om aan te geven dat je je OV-fiets niet hebt uitgecheckt. Wij kunnen dit dan handmatig voor je doorvoeren.

het is jullie schuld want jullie zijn toch ook verantwoordelijk voor stations en dat de rooster zo zijn dat kaarten er niet invallen toch? zal klantenservice bellen

Wij zijn niet verantwoordelijk voor hoe jij omgaat met je OV-chipkaart. Wij zijn echter wel verantwoordelijk, samen met ProRail, om te zorgen voor een goed afwateringssysteem om zo gladheid te voorkomen. De roosters zijn daarvoor een must en hebben een design dat speciaal daarvoor is ontworpen, om het zo goed/efficiënt mogelijk te laten werken. Net zoals vingers er speciaal zijn om dingen goed beet te pakken en broekzakken speciaal zijn ontworpen om daar een portemonnee met pasjes in te bewaren.

Reputatie 7
Badge

@MartijnP1998 ik vind het heel vervelend dat u uw ov-kaart verloren bent. Maar u kunt NS daar niet de schuld van geven. Als ik een ov-kaart in een put ergens in een stadscentrum laat vallen dan is dat toch ook mijn schuld? Dan kan ik de desbetreffende gemeente ook niet de schuld geven? 

Reputatie 7
Badge +1

het is jullie schuld want jullie zijn toch ook verantwoordelijk voor stations en dat de rooster zo zijn dat kaarten er niet invallen toch? zal klantenservice bellen

Sorry Martijn maar dit zijn natuurlijk baarlijke nonsens. Als de roosters zo moeten zijn dat kaarten er niet kunnen invallen, dan zijn het geen roosters meer.   

Reageer