Skip to main content
beantwoord

OV stalling dicht

Halloo wij  hebben een vraag over de OV fietsen en wij hebben OV fietsen gebruikt vanavond. Hartstikke fijne service en fietsen. Wij hebben vandaag ov geleend van mijn zusje (haar ov en die van haar vriendin gebruikt) en ze gepakt bij Amsterdam Zuid, hele dag plezier van gehad. Nu wilden we ze net inleveren, maar het was dicht. Waarschijnlijk duidelijk voor de algemene gebruiker, maar voor iemand uit Limburg niet.  Wij hebben ze geparkeerd naast de ingang. Het is namelijk voor ons een hele klus om vanuit Limburg de fiets terug te zetten. Het is ons nooit duidelijk gemaakt, dat de stalling niet meer open zal zijn na dit tijdstip. Ik heb toegevoegd beide fietsen ( geparkeerd naast de ingang, dichtstbijzijnde stalling ) , we horen graag of we nog heen en weer moeten komen vanuit Limburg! Dank voor alle hulp en tijd!

Beste antwoord door Thom

Als ze tot middernacht open zijn of nog later, dank aan ​@Henkpeetersen, dan  vraag ik me af hoe laat u ze hebt willen inleveren. Het moet wel helder zijn dat deze stallingen niet 24 uur per dag open zullen zijn. 

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Als u correct heeft afgesloten en de fiets staat er nog - wat in Amsterdam enigszins ongebruikelijk is en in ieder geval minder vanzelfsprekend dan in Limburg - dan kunnen ze daar waarschuwen.

Neem wel kennis van de opmerking van ​@MoDe hieronder. U mag alleen alleen over ov-fietsen beschikken met een persoonlijke chipkaart. Een tweede mag eventueel mee op die kaart. Degene wie zijn persoonlijke chipkaart heeft gebruikt/geleend is aansprakelijk voor vermissing of diefstal en dat loopt in de honderden euro’s, zeker bij twee fietsen.

Bekijk origineel

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3733 reacties
  • 8 maart 2025

Ik zie bij Amsterdam Zuid 3 fietsenstallingen. Ik weet even niet meer welke de stationsstalling is, Volgens mij die aan het Gustav Mahlerplein. Die zou dus geopend moeten zijn tot 02.00 uur 's-nachts maar ook die aan de Strawinskylaan heeft lange openingstijden. Wanneer heeft u getracht de fietsen in te leveren? 

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25014 reacties
  • Antwoord
  • 8 maart 2025

Als ze tot middernacht open zijn of nog later, dank aan ​@Henkpeetersen, dan  vraag ik me af hoe laat u ze hebt willen inleveren. Het moet wel helder zijn dat deze stallingen niet 24 uur per dag open zullen zijn. 

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Als u correct heeft afgesloten en de fiets staat er nog - wat in Amsterdam enigszins ongebruikelijk is en in ieder geval minder vanzelfsprekend dan in Limburg - dan kunnen ze daar waarschuwen.

Neem wel kennis van de opmerking van ​@MoDe hieronder. U mag alleen alleen over ov-fietsen beschikken met een persoonlijke chipkaart. Een tweede mag eventueel mee op die kaart. Degene wie zijn persoonlijke chipkaart heeft gebruikt/geleend is aansprakelijk voor vermissing of diefstal en dat loopt in de honderden euro’s, zeker bij twee fietsen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2437 reacties
  • 8 maart 2025
Henkpeetersen schreef:

Volgens mij die aan het Gustav Mahlerplein. Die zou dus geopend moeten zijn tot 02.00 uur 's-nachts

Om 2 uur 's nachts ben je te laat 😉. Voor de rest heb ik er niks op in te brengen 🤣.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13468 reacties
  • 8 maart 2025

Begrijp ik goed dat jullie de fietsen hebben gehuurd met OV-kaarten van mensen die er niet bij waren? Dat is niet de bedoeling. Persoonlijke OV-kaarten mogen niet door anderen gebruikt worden, maar alleen door degene van wie deze is.

Het was slimmer geweest om je te verdiepen in de openingstijden van de stalling. Je loopt nu het risico dat de fietsen als vermist/gestolen geregistreerd worden. Laat degenen met wiens ov-kaart de fietsen gehuurd zijn telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 8 maart 2025

Dank voor alle aardige reacties, het is na 2 uur geweest ben ik bang… ik ga de ns wel even een mailtje sturen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3733 reacties
  • 8 maart 2025
Romeehoogeveen schreef:

Dank voor alle aardige reacties, het is na 2 uur geweest ben ik bang… ik ga de ns wel even een mailtje sturen.

Dat gaat lastig worden want NS heeft geen email. je kan bellen of chatten. of eventueel via X NS contacteren.

https://www.ns.nl/klantenservice

Reageer