beantwoord

Schade melden Ov fiets onduidelijk

  • 7 March 2024
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

Ik rijd regelmatig op een OV fiets waar wat aan mankeert. Dat wil ik best melden, maar is onduidelijk. Vanuit de melding wordt je doorgestuurd naar de MijnNS app. Als je daar klikt op Meld schade OV fiets kom je op een pagina met heel veel info, maar geen mogelijkheid om schade te melden.

Dat kan beter.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 7 March 2024, 20:05

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Thijs van de Reep en welkom bij de NS Community,

 

Breng de OV-fiets altijd terug naar de huurlocatie. Geef het defect door bij de huurlocatie of neem contact op met de NS Klantenservice. Als je schade aan ons doorgeeft, vermeld dan ook het fietsnummer. Dit staat op het spatbord of het frame van de fiets.

Badge +3

Heb al een tijdje geen OV-fiets meer gebruikt maar als je OV-fiets gekoppeld hebt in de app (waarvoor je tegenwoordig niet meer eenmalig een fietsnummer in hoeft te geven), zou het mogelijk moeten zijn om via de app een recent door jou gehuurde fiets defect te melden (zoals TS aangeeft)

Die optie stond er voorheen gewoon, waarbij je dan kon aangeven wat er mis was.

Of dat moet als je de fiets nog hebt weet ik niet, maar volgens mij kon je dat ook kort na het inleveren nog doen. Bij zelfservice stallingen met sleutelkluisjes kan het natuurlijk op de automaat (“ik kom een fiets inleveren… Is die in orde (ja/nee)?”

Reputatie 7
Badge +2

Toevallig die optie afgelopen weekend nog gebruikt: je kunt 'm ook gewoon bij een al ingeleverde fiets gebruiken (dan verschijnt die knop juist bij de ritinformatie).

Na klikken op de knop “Meld schade aan OV-fiets” krijg je twee opties: ofwel de fiets is defect, ofwel de fiets heeft onderhoud nodig.
Geen idee wat je krijgt als je klikt op “defect”, maar als je aangeeft dat ‘ie onderhoud nodig heeft kreeg je dacht ik nog een invulvenstertje wat er mee is (in mijn geval miste de fiets een fietsbel). Dat laatste week ik niet helemaal zeker meer alleen.

Toevallig die optie afgelopen weekend nog gebruikt: je kunt 'm ook gewoon bij een al ingeleverde fiets gebruiken (dan verschijnt die knop juist bij de ritinformatie).

Na klikken op de knop “Meld schade aan OV-fiets” krijg je twee opties: ofwel de fiets is defect, ofwel de fiets heeft onderhoud nodig.
Geen idee wat je krijgt als je klikt op “defect”, maar als je aangeeft dat ‘ie onderhoud nodig heeft kreeg je dacht ik nog een invulvenstertje wat er mee is (in mijn geval miste de fiets een fietsbel). Dat laatste week ik niet helemaal zeker meer alleen.

Dit is precies wat ik zou verwachten, maar daar kwam ik dus niet. Ik landde op deze pagina https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/hoe-werkt-het.html

Ah, doe je dit via de app? Je dient dit aan te geven bij de huurlocatie (wanneer je hem inlevert krijg je deze optie) of achteraf contact opnemen met onze klantenservice. Heb je dit laatste al gedaan?

Reputatie 7
Badge +2

@Laura NS Jullie bieden al even de optie aan dit via de OV fiets ritinformatie in de app aan hoor.

@Laura NS Jullie bieden al even de optie aan dit via de OV fiets ritinformatie in de app aan hoor.

Precies! Anders is die pop-up melding die mij vraagt om schade te melden ook zinloos.

Reputatie 7
Badge +2

Even als voorbeeldje, dit krijg ik als ik bij een OV-fietsrit van vandaag de knop voor schade melden indruk. (Let overigens ook op de rekenkunsten van NS bij de ritduur en vergelijk 't daarna even met de tijdstippen😂)

 

Reageer