Vorige week moest ik iemand in Rosmalen bezoeken. Omdat Arriva bus 90 helaas 's-avonds en in het weekend niet meer rijdt, zijn de OV-fietsen daar onmisbaar. Er zijn in Rosmalen fietskluizen met 6 NS fietsen (veel te weinig) . Er had volgens de app één fiets beschikbaar moeten zijn. Het systeem gaf echter een foutmelding aan: kluis 13 was niet gesloten. De lege kluis was inderdaad niet gesloten, maar het slot was wel gelockt (naar beneden). Dit was niet op te lossen. Daarom heb ik de klantenservice gebeld, maar dit was op afstand niet op te lossen. Tevens zag de klantenservicemedewerker dat dit de dag ervoor ook al gemeld was. Een niet-NS-personeelslid op het station had ook al meerdere meldingen van gestrande reizigers gehad. 3 taxibedrijven wilden of konden mij niet ophalen. Daarom besloot ik naar Den Bosch Oost terug te reizen. Daar hadden volgens de app 2 fietsen beschikbaar moeten zijn, maar de 3 NS-fietsen die ik in- of nabij de tijdelijke fietsenstalling aantrof, waren niet van het slot te krijgen en waren waarschijnlijk nog in de verhuurstatus. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar Den Bosch Centraal en heb daar een NS-fiets gehuurd. Dit is niet ideaal, want nogal ver van mijn bestemming. Uiteindelijk ben ik met 1,5 uur vertraging aangekomen.
Op dit moment geeft de app aan dat er één fiets beschikbaar is in Rosmalen, net als vorige week. Is het probleem opgelost, of is het systeem nog steeds buiten dienst?
Waarom geeft de app aan dat er één fiets beschikbaar is, terwijl het bij de NS-klantenservice bekend is, dat het systeem gelockt is en helemaal niet gebruikt kan worden? Reizigers reizen nu voor niets naar Rosmalen.
Hoe komt het dat de app aangeeft dat er 2 fietsen in Den Bosch Oost beschikbaar zijn, terwijl deze in de tijdelijke fietsenstalling niet te vinden zijn?
Al met al een teleurstellende ervaring, die mij tijd- en geld heeft gekost.