Skip to main content
Antwoord

Tarief OV-fiets 3x gefactureerd

  • February 20, 2023
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Op vrijdag 20 januari heb ik op station Baarn om ca. 08:15 uur een OV-fiets gehuurd m.b.v. mijn OV-chipkaart. Diezelfde middag de OV-fiets om ca. 14:00 uur weer ingeleverd op station Baarn.

Tot mijn verbazing zag ik op mijn laatste factuur dat er 3x de huur (a 4,45) is gefactureerd en dat ik de fiets pas op zondag 22 januari ingeleverd zou hebben.

Heeft iemand en idee wat ik misdaan heb?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Jur Windhorst

 

Beste antwoord door Daniel

Je kunt hierover het beste met de klantenservice contact opnemen. Het lijkt er op dat je geluk gehad hebt: Baarn heeft fietsen met elektronisch slot en er komen hier op de community nogal eens meldingen van niet goed afgesloten ritten langs.

Lijkt er sterk op dat jou dat ook is overkomen en iemand daarna die fiets weer gebruikt heeft, waarbij het afsluiten op zondag wel goed gegaan is.

Om dit in de toekomst te voorkomen kan je het beste de OV-fiets ritinformatie in de NS app activeren. Dit doe je onder "Mijn NS" met het nummer van de laatst gebruikte fiets. Je krijgt dan direct een pushbericht als de fiets goed ingeleverd is, dus als je dat niet krijgt kan je nog checken of de fiets met elektronisch slot echt op slot staat.

3 reacties

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • Antwoord
  • February 20, 2023

Je kunt hierover het beste met de klantenservice contact opnemen. Het lijkt er op dat je geluk gehad hebt: Baarn heeft fietsen met elektronisch slot en er komen hier op de community nogal eens meldingen van niet goed afgesloten ritten langs.

Lijkt er sterk op dat jou dat ook is overkomen en iemand daarna die fiets weer gebruikt heeft, waarbij het afsluiten op zondag wel goed gegaan is.

Om dit in de toekomst te voorkomen kan je het beste de OV-fiets ritinformatie in de NS app activeren. Dit doe je onder "Mijn NS" met het nummer van de laatst gebruikte fiets. Je krijgt dan direct een pushbericht als de fiets goed ingeleverd is, dus als je dat niet krijgt kan je nog checken of de fiets met elektronisch slot echt op slot staat.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • February 20, 2023

Dank je wel voor de tips!


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • March 6, 2023

En jawel, eindelijk NS Klantenservice te pakken gekregen.

Teveel in rekening gebracht bedrag wordt met de eerstvolgende factuur verrekend.

Soepel geregeld na 1 telefoontje, het kan dus nog wel!