Waarom geen abonnement voor huren OV-fiets? | NS Community

Waarom geen abonnement voor huren OV-fiets?

  • 14 September 2022
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Goedemorgen,

Waarom zijn er geen abonnementen op de OV-fiets? Een maandelijks bedrag waarbij je dus niet iedere keer aan de eenmalige huur vastzit. 

Ik huur best wel vaak een OV-fiets en dat begint wel aardig op te lopen. Zeker als ik op verschillende stations op een dag een fiets nodig heb. Dan moet ik iedere keer 4,15 euro betalen wat dus 8,30 of meer per dag is. Dan pak ik natuurlijk gewoon de auto.

Ik denk dat zo'n abonnement echt van toegevoegde waarde zou zijn. Ik weet niet of hier meer mensen zo over denken? 


6 reacties

Ik denk dat het ongewenst is dat er bij OV-fietsen een soort van permanente verhuur ontstaat. Je krijgt met abonnementen forensen die dan gewoon iedere ochtend met de OV-fiets van het station naar hun werk willen gaan waardoor er voor andere reizigers geen fietsen meer overblijven.

Daarnaast lees ik uit uw reactie dat u dan ook nog korting verwacht op het normale tarief. Daar zijn het bij NS sowieso even geen tijden voor.

Misschien is het voor u wel een realistisch alternatief om een vouwfiets mee te nemen in de trein? in opgevouwen vorm mag u een vouwfiets gratis meenemen, ook in de spits. Dat zal vermoedelijk een stuk goedkoper zijn dan meerdere keren per dag een OV-fiets huren.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn andere bedrijven die fietsen voor langere tijd verhuren. Misschien is Swappfiets een optie.

Ooit was er een abonnement voor OV fiets van €10 en betaalde je per keer huren een stuk minder per 24 uur. Omdat OV fiets voor iedereen te huur moest zijn, is dat abonnement vervallen en de huur prijs omhoog gegaan waardoor de veelhuurder na 20x huur duurder uit was dan in het oude systeem.

Reputatie 7
Badge +2

 Je krijgt met abonnementen forensen die dan gewoon iedere ochtend met de OV-fiets van het station naar hun werk willen gaan waardoor er voor andere reizigers geen fietsen meer overblijven.

Dat is de bulk van het gebruik op werkdagen al.

Reputatie 2

Een abbonement voor onbeperkt ov fietsen huren zou best een uitkomst zijn. Een swapfiets beperkt zich tot een station.

Reputatie 7
Badge +3

Voor reizigers zou het misschien een uitkomst zijn, maar voor NS zou een verliespost zijn, tenzij dat abonnement voor onbeperkt huren iets van €75 of €100 is. 

Reageer