beantwoord

Wat te doen als je een e-mail krijgt van de NS?

  • 14 August 2022
  • 14 reacties
  • 524 Bekeken

Reputatie 2

Mijn dochter heeft samen met haar vriendin twee ov-fietsen gehuurd en weer ingeleverd in Tilburg op 15 juli. 3 dagen later wordt ze geïnformeerd dat de fiets die ze gehuurd had niet te vinden is. Ze heeft daarop direct gebeld met de betreffende dienst en ze hadden beloofd naar de fiets te gaan zoeken.

Tijdens onze vakantie wordt ze via een e-mail (NSKlantenservice@ns.nl) geconfronteerd met de melding dat de fiets niet gevonden kan worden en dus een rekeningverhoging van 350 euro tegemoet kan zien.

Ik heb geprobeerd een e-mail te sturen naar bovenstaand e-mailadres met de verklaring van beide dames dat de fietsen gelijktijdig zijn gehuurd en ingeleverd. Ik kreeg direct een reply met de mededeling dat mijn e-mail is gestuurd naar een noreply-adres (Het e-mailadres zelf geeft geen indicatie en in de body van de tekst stond geen vermelding dat ik deze niet kan gebruiken voor een reply..) Navraag bij de chat van de NS-site krijg ik te lezen dat er geen e-mail beschikbaar is voor contact)

Ik kan me best voorstellen, dat een groot bedrijf zijn e-mail en social-media verkeer moet kanaliseren, maar dit vind ik ronduit klantonvriendelijk….

icon

Beste antwoord door TrevorMaki 16 August 2022, 13:11

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bel 030 7515155 en verbindt u door met OV-fiets. Die kunnen bij veel gegevens aangaande OV-fiets, en ook het een en ander goed nagaans. NS is niet te bereiken via email, dat heeft geen enkele zin. U heeft nu waarschijnlijk een automatisch verzonden mail gekregen.

Ik zoek nog even uit of dit überhaupt wel een mailadres is wat door oNS gebruikt wordt. Hij staat namelijk niet op de lijst.

Edit: Hij wordt wel door ons gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien het verhaal, lijkt het me wel een legitieme e-mail.

@TrevorMaki je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen ze even meekijken naar de situatie.

Reputatie 2

@TrevorMaki je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen ze even meekijken naar de situatie.

Dat had mijn dochter ook direct gedaan na ontvangst van de eerste e-mail en na het moeten opzoeken van het juiste telefoonnummer (ook zo’n drama...) en kreeg van de dienstdoende persoon te horen, dat het klopte dat het nummer van de fiets behoorde bij de afdeling in Tilburg en dat men zou gaan zoeken.

 

Eigenlijk zijn er drie problemen in een.

Waarom geen kwitantie als je een fiets retourneert, zodat je je daarop kunt beroepen?

Klaarblijkelijk is de fiets gewoon geaccepteerd zonder bewijs voor haar of een e-mail ter bevestiging van ontvangst. Nu is het haar woord (en van haar vriendin) tegen de NS en ik heb zo een idee dat ik weet wie er gaat/wil winnen.

Waarom stuurt de NS een e-mail zonder aan te geven dat daar niet op geantwoord kan worden?

Sterker nog het e-mailadres zou eigenlijk voorzien moeten zijn met een “no-reply” indicatie of in de body van de tekst zou dit moeten staan. Laat nog onverlet, dat het niet mogelijk maken van e-mailberichten of antwoorden op e-mail gestuurd door de NS echt niet meer van deze tijd is.

Waarom is het zoeken naar en krijgen van antwoorden bij de NS zo een ongelooflijk probleem?

Omdat mijn dochter er niet meer uitkwam nam ik het van haar over en het heeft me een compleet weekend gekost met de hulp van anderen om een e-mail te kunnen sturen naar info@ov-fiets.nl (Die e-mail is niet geretourneerd…)

Nogmaals ik heb alle begrip voor NS, maar als ik dit geintje bij onze klanten zou flikken was ons bedrijf binnen een jaar ter zielen….

Badge +3

Hadden de meiden allebei één fiets gehuurd of had je dochter er twee gehuurd en kunnen ze er nu eentje niet meer vinden?

Dan zal er bij het inleveren iets mis gegaan zijn. Ik zou voorlopig niet betalen en zeggen dat ze maar beter moeten zoeken.

Tilburg (Noord en Zuid) zijn bemenste stallingen dus de beheerder heeft dan de sleutel, of mag je de fiets achterlaten met de sleutel er in?

Tip voor iedereen, maak altijd een foto van de fiets (nummer leesbaar) na het terugbrengen, en al helemaal als een fietskluis niet werkt of een stalling gesloten is en je de sleutel in een dropbox moet achterlaten.

 

Reputatie 2

Hadden de meiden allebei één fiets gehuurd of had je dochter er twee gehuurd en kunnen ze er nu eentje niet meer vinden?

Dan zal er bij het inleveren iets mis gegaan zijn. Ik zou voorlopig niet betalen en zeggen dat ze maar beter moeten zoeken.

Tilburg (Noord en Zuid) zijn bemenste stallingen dus de beheerder heeft dan de sleutel, of mag je de fiets achterlaten met de sleutel er in?

Tip voor iedereen, maak altijd een foto van de fiets (nummer leesbaar) na het terugbrengen, en al helemaal als een fietskluis niet werkt of een stalling gesloten is en je de sleutel in een dropbox moet achterlaten.

 

Ieder afzonderlijk, maar gelijktijdig hadden een fiets gehuurd en ook weer gelijktijdig geretourneerd.

Als ik jou commentaar lees, dan kan ik niet anders denken, dan dat het wel vaker voorkomt dat een fiets niet meer te traceren is. Dat geeft te denken…

Reputatie 7
Badge +3

Is er een nummer bekend van de niet ingeleverde fiets? Dan zou dochter naar de betreffende stalling kunnen gaan en kijken of de fiets daar staat. Staat hij er niet, dan nog een keer gaan kijken. Als hij er staat foto maken.

Reputatie 2

 Toch nog goed gekomen...

En waar het allemaal om te doen was….​​​​​​

Naar nu blijkt was de (automatische) e-mail met de aankondiging van de schade van 350 euro gemaakt en verstuurd voordat de administratie van Tilburg op order was of de fiets daadwerkelijk gevonden was.

Blijft in mijn ogen wel overeind staan dat e-mail-verkeer gewoon mogelijk moet kunnen zijn met de NS. Het simpelweg retourneren van je e-mail met de melding dat het niet kan is zeer klantonvriendelijk. Er zijn genoeg middelen om e-mail-verkeer te stroomlijnen. (Vaak nog goedkoper dan het onderhouden van Facebook en/of Twitter-acties, want die komen te pas en te onpas online voor iedereen om er een oordeel over te vellen...)

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat fijn dat het goed gekomen is. Best schrikken als je zo'n email krijgt terwijl de fiets echt ingeleverd is.

Ik zoek nog even uit of dit überhaupt wel een mailadres is wat door oNS gebruikt wordt. Hij staat namelijk niet op de lijst.

Edit: Hij wordt wel door ons gebruikt.

De hamvraag voor mij is hoe krijg ik de foto’s naar de NS. Chatbox heeft ze al ontvangen gisteren en evengoed krijg ik vanmiddag een telefonisch verzoek van een medewerker die mij een standaard mail stuurt ondertekend met Lieneke Bouma, zonder upload mogelijkheid. NS is van alle kanten dichtgetimmerd voor klachten (mijn klachten - verwonding) Niemand maar dan ook niemand geeft uiteindelijk thuis.

Ook al is het een no-reply adres, stuur hem wel alsnog. Je kan in de mail van NS op beantwoorden drukken en daar, in jouw antwoordmail, de afbeeldingen bijvoegen via de paperclip. Advies om de onderwerp regel niet te wijzigen.

Beste,

 

Ik kamp nu met hetzelfde probleem! Ik heb een OV-fiets gehuurd op 13 september 2022 en weer correct ingeleverd op 20 september 2022. Dit is helaas niet geregistreerd door het systeem en nu krijg ik ook meldingen dat ik een boete moet betalen van 350 euro.

 

De klantendienst al aan de lijn gehad en die zeggen dat ze een melding hebben gedaan om te fiets te gaan zoeken, maar indien die niet gevonden wordt, moet ik een aangifte gaan doen bij de politie om de fiets als gestolen op te geven en dan wellicht een MINDERING krijg van de boete…. ! 

 

Nu is het ook mijn woord tegen de NS en ik ben nu degene die de last van het bewijzen van mijn onschuld op mij moet nemen als de fiets niet gevonden wordt. Dit vind ik dus ECHT niet kunnen. Dat zou niet de verantwoordelijkheid van de klant moeten zijn als er iets mis is met HUN systeem waardoor een fietsrit niet goed is afgesloten in NS systeem.

 

Ik vertrouw het in ieder geval niet meer om nog een OV-fiets te lenen!

Ik kamp nu met hetzelfde probleem! … Ik vertrouw het in ieder geval niet meer om nog een OV-fiets te lenen!

Alle vragen en opmerking omtrent deze kwestie graag hier te plaatsen.

Reageer