Worden banden van electrische fietsen zonder accu en met voorwielmonitor niet geplakt ? | NS Community
beantwoord

Worden banden van electrische fietsen zonder accu en met voorwielmonitor niet geplakt ?

  • 25 September 2022
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 1

Hoi, helaas kreeg ik gisteren een lekke achterband vlak bij de rijwielstalling. Al heowel de houder eerst vreiendelijk was werd hij wat terughoudener toen bleek dat de fiets een accuhouder had (accu zit er voor stedelijk verkeer niet in) en een voorwiel monitor. het was echter de achterband die lek was. Mogen ze daarvan de band niet plakken ? 
alles was een optie geweest. Een nieuwe achterband, nieuwe binnen en achterband of achterband plakken. Maar dit kon niet. Klopt dit ? Gaat dit nog veranderen ? Achteraf had ik misschien beter zelf moeten vragen of ik tege betaling zelf de band kon plakken. Mag dit wel? Nu was ik een uur kwijt om thuis te komen en heb ik nog steeds een lekke band.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 September 2022, 14:12

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi andreh, ik moet heel eerlijk zijn en zeggen dat ik niet helemaal op de hoogte ben of dit wel of niet mogelijk zou moeten zijn. Kun je aangeven om welke stalling dit gaat?

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat het om jouw eigen fiets ging? Het is aan een fietsenmaker om te besluiten of hij een fiets wilt maken.

De fietsenmaker pacht gewoon een stukje ruimte bij de NS en heeft dan een beperkte verantwoordelijkheid voor de stalling die erbij zit. Deze fietsenmaker is een zelfstandige niet in dienst van de NS en mag dus zelf bepalen welke reparaties hij/zij wel of niet doet.

Reputatie 1

Prima, op de terug weg nog een keer gevraagd naar de toen aanwezige groniger schoenmaker. Hij zei dat ze geen ervaring hadden, geen onderdelen voor elk fietsten, geen certifcaten en opleidingen en boven al geen verzekering voor elkec fietsen. Over een jaar zouden ze wel een band van een el fiets mogen plakken

Reageer