zelfhuurlocatie muiden p+r vol


zelfhuurlocatie muiden p+r vol. Bij 1 van de 8 kluizen was het lampje rood en zei het apparaat dat je een fiets kon inleveren (nummer 7). 

Ik heb de sleutel van mijn ov fiets in die kluis gelegd en de OV fiets in het rek geparkeerd. 

Ik probeerde twee fietsen in een kluis te krijgen maar dat lukte niet. Verder heb ik twee keer de klantenservice gebeld maar niemand nam op en na 10 sec werd er opgehangen. Ik heb een foto van mijn ov fiets en een van de kluis met ov fiets en de sleutel. Alleen de foto's zijn te groot om te uploaden.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je telefonisch,  via chat, Twitter  of Facebook contact opnemen met NS klantenservice om jouw rit goed af te sluiten. Wij kunnen dat hier niet voor jou doen.

Goedemiddag Baart.tessa en welkom bij de NS Community!

Zoals je de fiets nu hebt achtergelaten is goed in de situatie dat er geen kluizen meer beschikbaar zijn, maar zoals MoDe aangeeft wil je nog wel contact opnemen met onze Klantenservice. Als je de fiets niet in een kluis hebt kunnen plaatsen zal ook de huurtransactie niet afgesloten zijn. Dit moet nog handmatig gebeuren door een KS medewerker. Mocht je er telefonisch niet doorheen komen, dan kun je dus ook via Chat, Twitter of Facebook een berichtje sturen. Zie www.ns.nl/klantenservice/contact voor alle opties.

Reputatie 7
Badge +2

De sleutel in de kluis leggen is niet handig trouwens, dan zou de volgende huurder die een fiets uit die kluis pakt er "gratis" een tweede kunnen meenemen.

Om diefstal te voorkomen, want daar zou jij als laatste huurder de rekening van 350 euro voor krijgen, kan je in zo'n geval beter de sleutel in de blauwe dropbox (aan de zijkant van de kluizen) kunnen achterlaten. En zoals al gezegd altijd contact opnemen met NS klantenservice om de rit af te laten sluiten.

Badge +3

Goedemiddag Baart.tessa en welkom bij de NS Community!

Zoals je de fiets nu hebt achtergelaten is goed in de situatie dat er geen kluizen meer beschikbaar zijn, maar zoals MoDe aangeeft wil je nog wel contact opnemen met onze Klantenservice. Als je de fiets niet in een kluis hebt kunnen plaatsen zal ook de huurtransactie niet afgesloten zijn. Dit moet nog handmatig gebeuren door een KS medewerker. Mocht je er telefonisch niet doorheen komen, dan kun je dus ook via Chat, Twitter of Facebook een berichtje sturen. Zie www.ns.nl/klantenservice/contact voor alle opties.

Als er een kluis opent en je die weer sluit dan is de rit toch gewoon afgesloten (op voorwaarde dat er een fiets in staat)?

Reputatie 7
Badge +2

Nee, dat is niet het geval. Zelf ooit een heel gedoe met opgestuurde sleutel die natuurlijk eerst zoek raakte gehad bij een soortgelijke situatie (kende toen het bestaan van de dropbox nog niet, was jaren geleden al)

Als je de deur van een kluis sluit waar al een fiets in staat wordt jouw rit dus niet afgesloten. Dat zal aannemelijk er ook mee te maken hebben dat de bewuste kluis niet detecteerde dat er al een fiets in stond. Als 'ie dat wel gedaan had was de kluis immers niet open gegaan voor de volgende klant die een fiets wilde inleveren.

Badge +3

Als je de deur van een kluis sluit waar al een fiets in staat wordt jouw rit dus niet afgesloten. Dat zal aannemelijk er ook mee te maken hebben dat de bewuste kluis niet detecteerde dat er al een fiets in stond. Als 'ie dat wel gedaan had was de kluis immers niet open gegaan voor de volgende klant die een fiets wilde inleveren.

Oei, dan zou een volgende klant die een fiets wil inleveren degene die er al in staat even goed kunnen aanduwen (rit wordt afgesloten), de door TS achtergelaten sleutel meenemen (fiets staat in een rek) en vervolgens 2 fietsen hebben zonder dat NS ook maar iets vermoedt?

Bij kluizen wordt er namelijk niets met de nummers van de fietsen gedaan (daarvoor zou je de sleutel moeten scannen).

Op Strijp-S vandaag ook twee fietsen naast de (4) kluizen, dus zal wel een storing zijn of anderen hebben er fietsen in gestald die eigenlijk op Centraal thuis horen…

Reputatie 7
Badge +2

 

Oei, dan zou een volgende klant die een fiets wil inleveren degene die er al in staat even goed kunnen aanduwen (rit wordt afgesloten), de door TS achtergelaten sleutel meenemen (fiets staat in een rek) en vervolgens 2 fietsen hebben zonder dat NS ook maar iets vermoedt?

Bij kluizen wordt er namelijk niets met de nummers van de fietsen gedaan (daarvoor zou je de sleutel moeten scannen).

Weet je dat heel zeker? Zelfservice stallingen detecteren immers of je een sleutel uitneemt, kluizen doen hetzelfde met de fiets zelf. En daardoor wordt er dus ook een verhuurperiode gestart.

Ik neem aan dat NS, om te kunnen weten waar hun voorraad OV-fietsen zich bevindt, bij het vullen van kluizen met fietsen ergens registreert welke fiets in welke kluis staat. Als je vervolgens een fiets uit je kluis haalt wordt een kluisnummer toegewezen na het lezen van je OV-chipkaartnummer en dat kluisnummer zal ergens aan een bepaalde fiets gekoppeld zit.

Lever je de fiets vervolgens in, dan moet je bij een zelfservice locatie weer je chipkaart scannen. De administratie van NS weet inmiddels welke fiets je in gebruik had, dus door het scannen bij een zelfservice locatie kunnen ze ook weer achterhalen waar je die fiets hebt ingeleverd. En vast ook in welke kluis je 'm gezet hebt.

Zou NS niks met de fietsnummers in kluizen doen, dan zou je de OV Fiets ritinformatie in de app dus ook nooit aan kunnen zetten met het nummer van een fiets die je uit een kluis hebt gehaald. En in een fietsbox of andere zelfservice stalling scan je ook nooit de sleutel van de fiets, maar toch weet NS als je 'm niet inlevert welke fiets je nog in je bezit hebt. Dat alles bewijst gewoon dat het fietsnummer door de stappen die je bij verhuur onderneemt wel degelijk bekend is.

Badge +3

Grijs gebied, want ben wel benieuwd hoe waterdicht dat allemaal is om een fietsnummer te koppelen aan jouw handelingen (dus welke fiets er in welke kluis staat). Dat zal dus (deels) door personeel op locatie moeten gebeuren.

Als er dus in kluis 7 op Muiden een hele andere fiets staat dan degene die jij in wilde leveren (wat niet lukte dus die zet maar buiten de kluis en gooi de sleutel in de dropbox) dan gaat het al mis.

Genoeg voorbeelden van mensen die mails kregen over fietsen die ze toch echt ingeleverd hadden (vaak op andere locatie) waar het mis ging. De persoon die een fiets in kluis 7 in Muiden gezet heeft (maar blijkbaar niet goed aangeduwd, waarom kan je de kluis dan toch sluiten?) zal zo’n probleem hebben. Volgens het systeem was die kluis immers leeg…

Reputatie 7
Badge +2

Als er dus in kluis 7 op Muiden een hele andere fiets staat dan degene die jij in wilde leveren (wat niet lukte dus die zet maar buiten de kluis en gooi de sleutel in de dropbox) dan gaat het al mis.

Zolang je rit daarmee niet wordt afgesloten (en dat gebeurt in mijn ervaring dan dus niet) is de transactie niet afgesloten en zal die fiets vast ook niet aan kluis 7 gekoppeld worden😉

Maargoed, toen ik zaterdag de OV-fiets ritinformatie activeerde was dat met een fiets uit een fietsbox, dus met een nooit gescande sleutelhanger. En toch wist NS blijkbaar welke fiets ik in gebruik had, want anders had de koppeling niet gelukt.

Badge +3

Apart, maar prima als NS weet welke fiets er in welke kluis staat. Ik laat het hier even bij voordat ik aannames maak. 🤣

Een fiets ergens (zoek inlever locatie?) kunnen inleveren/achterlaten zonder kosten zou in ieder geval zeer welkom zijn!

Reputatie 7
Badge +2

Even als bevestiging @Robert B dat NS dus precies weet welke fiets je hebt: kon vandaag 't nummer van de net een minuut eerder gehuurde fiets direct bij de ritinfo in de NS app zien😉 Wederom een fiets van een zelfservice-locatie trouwens.

Reageer