Vlg mijn nieuwe jaarabonnement krijg ik dit jaar naast mijn Dalvoordeelabonnement op saldo 7 NS-dagkaarten omdat ik 60+er ben. Klopt dit wel? Vorig jaar kreeg ik Daluren-keuzedagen. Betekent dit dat ik dit komend jaar ook voor 09.00 uur en tussen 16.00 en 18.30 in de trein mag reizen?
Welkom bij de NS Community!
Ga er maar vanuit dat het dezelfde Keuzedagen zijn als die u nu heeft.
Als het om een boekje met papieren chipkaartjes gaat dan zal er wellicht Dagkaart Daluren/Voodeeluren op staan, dus met spitsbeperkingen.
Als het volledige dagkaarten zijn dan mag je er ook in de spits mee reizen. Weet je zeker dat het geen dalurenkaarten zijn? Krijg je ze als vervanging van papieren keuzedagen of had je een altijd Voordeel abonnement?
U krijgt absoluut geen zeven dagkaarten als 60 plusser bij uw Dalvoordeelabonnement, en ze zullen ook in geen geval geldig zijn bij voor de eerste keer inchecken in de spitsuren. Digitaal, of papier zoals bij het voormalig VDU, maakt niet uit. U mag wel, als u voor de spits incheckt, de reis in de spits afmaken.
Groot verschil met vroeger is wel dat uw keuzedagen een jaar geldig zijn. U krijgt er direct twee en dan na elke twee maanden weer eentje. Dat is wat minder stressig, omdat uw normale Keuzedag minder snel, het was altijd binnen twee maanden, ‘op’ moet. Dat is met name in de koude wintermaanden prettig voor veel senioren: het is dan niet meer min of meer gedwongen de keuzedag opmaken omdat hij anders weg is. Op zaterdag, zondag en feestdagen is er geen spits, dus dan zijn het wel als een soort dagkaarten te beschouwen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.