beantwoord

Bestemming meereisretour wijzigen.

  • 28 December 2022
  • 14 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb een verkeerde bestemming ingevoerd op mijn meereisretour (Utrecht Centraal ipv Utrecht Maliebaan). Kan dit nog gewijzigd worden? De reisdatum is 6 januari.

icon

Beste antwoord door Thom 28 December 2022, 12:04

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt achteraf helaas niets meer wijzigen aan een meereisretour, of welke e-ticket dan ook. Utrecht Maliebaan is ook leuker om te bezoeken, maar ik ben bang dat u aan een extra kaartje vanaf Centraal vast zit.

Goedemiddag Vruggink.

Nee, informatie ingevuld bij E-tickets kan niet meer aangepast worden nadat de bestelling is afgerond. Dit hoeft echter niet per se een probleem te zijn. Vanaf waar maak je deze reis?

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf waar maak je deze reis?

Dat lijkt me in dit geval niet relevant. Geen enkel traject loopt langs station Maliebaan 🙂

Geen taject loopt langs Maliebaan nee, maar er zijn wel trajecten die langs Utrecht Centraal gaan met Maliebaan als de bestemming. Als de reis vanuit het zuiden of westen van Nederland begint, moet er alsnog langs Utrecht Centraal gereisd worden om bij Maliebaan te komen.

Of begrijp ik het verkeerd en moet het Maliebaan zijn, terwijl er nu Utrecht Centraal is ingevuld?

Dat laatste is het geval. Als Vruggink inderdaad bedoelt wat hij/zij schrijft.

 

En alle trajecten naar Utrecht Maliebaan moeten via Utrecht Centraal. Dan is het nog niet relevant :).

Goed punt, is natuurlijk een pendeltrein vanaf Utrecht Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het ticket nog niet geopend/gedownload/indeappgezet is, dan kan er misschien wel iets: het ticket via de klantenservice laten annuleren. Je kunt dan een nieuw ticket bestellen met het juiste station. Heb je het kaartje geopend dan heb je pech en kan er niets meer. Het is overigens een mooie wandeling van ca. 20 tot 30 minuten en anders gaat er een bus die richting op. In Utrecht reizen tussen 24-12-22 en 31-1-23 kinderen t/m 11 jaar gratis in bussen/trams van U_OV en syntis. De trein tussen Utrecht centraal en Utrecht Maliebaan stelt niet veel voor maar is waarschijnlijk duurder dan de bus.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet natuurlijk niet hoe oud/jong/goed ter been alle reizigers zijn, maar het is op zich ook prima te lopen vanaf Centraal of Vaartsche Rijn.

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt natuurlijk ook even naar de conducteur gaan bij de trein naar Utrecht Maliebaan. Los van het feit dat een meereisretour een vaste prijs heeft, is het prijsverschil tussen Centraal en Maliebaan onwijs klein.

Ik denk dat de meeste conducteurs er geen probleem van maken, zolang je je vooraf even bij ze meldt. 

Dank allen voor het meedenken. Ik heb inderdaad het meereisticket al gedownload en zit dus aan de bestemming vast. Wel vreemd dat dit niet te wijzigen is of een open bestemming heeft omdat de prijs overal in NL hetzelfde is. Maar tis niet anders. We maken er een mooie dag van!

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt natuurlijk ook even naar de conducteur gaan bij de trein naar Utrecht Maliebaan. Los van het feit dat een meereisretour een vaste prijs heeft, is het prijsverschil tussen Centraal en Maliebaan onwijs klein.

Ik denk dat de meeste conducteurs er geen probleem van maken, zolang je je vooraf even bij ze meldt. 

€2,50 voor enkele reis vind ik geen klein prijsverschil. Bus is goedkoper.

En dat een meereisretour een vaste prijs heeft, betekent niet dat je naar believen het traject kan aanpassen of een andere reis dan aangegeven kan maken.

Reputatie 7
Badge +3

Dank allen voor het meedenken. Ik heb inderdaad het meereisticket al gedownload en zit dus aan de bestemming vast. Wel vreemd dat dit niet te wijzigen is of een open bestemming heeft omdat de prijs overal in NL hetzelfde is. Maar tis niet anders. We maken er een mooie dag van!

Het is een e-ticket en daar zitten nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan verbonden, zoals dat wijzigen en restitutie niet mogelijk is. Staat gewoon in de voorwaarden die vrijwel niemand leest, maar wel voor akkoord aanvinkt.

Dagkaarten hebben een open bestemming, retours niet.

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt natuurlijk ook even naar de conducteur gaan bij de trein naar Utrecht Maliebaan. Los van het feit dat een meereisretour een vaste prijs heeft, is het prijsverschil tussen Centraal en Maliebaan onwijs klein.

Ik denk dat de meeste conducteurs er geen probleem van maken, zolang je je vooraf even bij ze meldt. 

€2,50 voor enkele reis vind ik geen klein prijsverschil. Bus is goedkoper.

En dat een meereisretour een vaste prijs heeft, betekent niet dat je naar believen het traject kan aanpassen of een andere reis dan aangegeven kan maken.

Hangt er een beetje van af welke reis je maakt en of je korting hebt (ik was per ongeluk gefocust op de prijs met 40% korting), toen kreeg ik een verschil van 36 cent voor een enkele reis. 

En dat betekent inderdaad niet dat je zomaar een andere reis kunt maken, maar wel dat conducteurs vaak een stukje soepeler zijn dan wanneer je naar Groningen reist terwijl Vlissingen op je kaartje staat. Nee heb je, ja kun je krijgen. 

Badge +3

Als de hoofdreiziger een abonnement heeft zou je er een Samenreis dagretour e-ticket Centraal - Maliebaan bij moeten kopen voor € 3,00, maar in de praktijk zal het inderdaad wel lukken om mee te mogen met de Museumpendel.

Ter vergelijking, een (voltarief) retour Eindhoven Centraal - Utrecht Centraal kost € 32,00 en voor naar Maliebaan is dat € 34,60 maar met een meereisretour kosten beide opties je alleen maar de € 8,95.

En die Museumpendel gaat toch niet verder dan Maliebaan, dus in dit geval maakt dat ene stukje het verschil niet. Voor de drukte in die trein ook niet trouwens.

Reageer