beantwoord

boete

  • 23 January 2024
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Omdat ik plat in bed lag, kon ik niet eerder reageren op de boete , Ik vind het een kwalijke zaak, omdat ik naar de balie in Eindhoven centraal ben geweest om voor mij en mijn kleindochter van 2de klas naar 1ste  te veranderen en ook meereizen met mijn Flex 40% korting, dus ga ik ervan uit dat het ook gedaan is, om  op weg van Eindhoven naar Assen na een controle het niet  gedaan is voor mijn kleindochter en dan een boet gekregen heb van 99,98.

Ik heb het wel al betaald maar vind het heel erg , zeker omdat ik werk gemaakt het ervan. En ik dan ook vanuit gaat dat de baliemedewerker gedaan heeft wat ik gevraagd heb. Ik kan niet eerste klas zitten en mijn kleindochter tweede klas is absurd zeker omdat ik haar meegenomen heb.

 

Er kan nagegaan worden wanneer die van mij over gezet is en ik tegerlijk ook geld op mijn kl-dochter gezet is.

 

Ik zou het geld van de boete terug willen.

 

Bij voorbaat  dank,

 

Met vriendelijke groet,

 

L. Vianen


Moderator edit: Persoonlijke gegevens verwijderd.

icon

Beste antwoord door MoDe 23 January 2024, 16:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi l.vianen,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit niet voor je corrigeren.

Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi l.vianen,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit niet voor je corrigeren.

Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Haal ook even uw persoonlijke gegevens weg. Dit is een openbaar forum.

Reputatie 7
Badge +3

Boete voor1e klas reizen met 2e klas vervoersbewijs is €20. Aan het niet afgeronde bedrag te zien, lijkt het alsof kleindochter niet heeft ingecheckt en is er een boete van €50 + ritprijs van €49,98 gegeven.

Je kunt het beste telefonisch, via chat, X of Facebook contact opnemen met NS klantenservice hierover. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity en geen mailadres of chat.

Op dit moment staan persoonlijke gegevens openbaar. Dit kun je tot een uur na plaatsing verwijderen via de 3 puntjes rechts onderaan.

Reputatie 7
Badge +4

Als dit een uiting van nieuw beleid zou zijn, dus 50 euro voor zwartrijden en de maximale enkele reisprijs voor de eerste klas, dan zou dan eindelijk eens een goede actie betekenen. Zonder sanctie blijft het onbetaald plaatsnemen in de eerste klas een probleem. Geldig tot de uitcheck zou het mooiste zijn. Is dit beleid? Dan kunnen we ons geluk niet op. 😇

 

Herinvoering van de eerste klas lijkt me een goed plan.

Badge +3

Als dit een uiting van nieuw beleid zou zijn, dus 50 euro voor zwartrijden en de maximale enkele reisprijs voor de eerste klas, dan zou dan eindelijk eens een goede actie betekenen. Zonder sanctie blijft het onbetaald plaatsnemen in de eerste klas een probleem.

Opa/oma en kleindochter hadden beide een klassewissel gedaan bij de balie in Eindhoven.

Kleindochter heeft vervolgens niet ingecheckt, dus dat betkent inderdaad een UvB van 50 euro plus ritprjis.

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat) voor de opties. Die 50 euro krijg je in de meeste gevallen wel vergoed. Dat ze de ritprijs betaalt is natuurlijk logisch.

Reageer